رشد نمادهای بزرگ با جمع آوری صفوف عرضه :

بزرگان بورسی ترمز افت شاخص را کشیدند

بزرگان بورسی ترمز افت شاخص را کشیدند

ترمز افت شاخص امروز با تحرک مثبت حقوقی ها در بسیاری از نمادهای بزرگ بازار کشیده شد. معدنی ها در صدر اثر مثبت بر شاخص کل قرار داشتند. با جمع شدن بسیاری از صفوف عرضه ، به نظر میرسد هیجان و موج سواری های اخیر از بازار رخت ببندد و بار دیگر بورس وارد مسیر رونق قرار بگیرد.

بازار سهام امروز با آرامش بیشتری نسبت به روزهای قبل همراه بود. حضور پررنگ بازیگران بزرگ بازار در سمت تقاضا که از میانه های معاملات شدت گرفت، باعث جمع شدن بسیاری از صفوف تقاضا شد و شاخص کل مقدار قابل توجهی از افت خود را جبران کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس تهران امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که در ابتدای معاملات بار دیگر فشار عرضه ها شاخص را در مسیر افت شدید قرار داد. اما بزرگان بازار با تحرکات مثبت در نمادهای بزرگ توانستند از تداوم روند هیجانی در بازار بکاهند.

سنا این روزها در گزارشات پی در پی هشدار جدی در خصوص تداوم روند هیجانی بورس داده است، و بسیاری از کارشناسان در گفتگوهای متعدد تاکید کرده اند سودآوری و بازدهی قابل توجه در بازار سرمایه در گرو روند عقلایی و منطقی است.

از سوی دیگر تحرک حقوقی ها در 2 روز گذشته خط بطلانی بر شایعات بی اساس پیرامون بازار بود. شایعات متعددی که از سوی برخی سودجویان مطرح شد تا مسیر معاملات متعادل در بورس را بر هم بزند.

روز گذشته سهامداران بزرگ بازار بیش از 520 میلیارد تومان در بازار خرید داشتند. عمده خرید این گروه ها در صنایع فلزی، شیمیایی و بانک ها بود. امروز نیز حقوقی ها حمایت خود را از بازار جدی تر دنبال کردند تا بار دیگر نقش این گروه در عملکرد معاملات بورس مشخص شود.

از سوی دیگر انتظارها در خصوص تصویب  یکی از لوایح بسیار مهم FATF روز گذشته در مجلس به پایان رسید. سیگنال مثبتی که تا حد زیادی از فشار روانی بر اقتصاد کشور کاهید. تصویب لوایح 4 گانه که این روزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد میتواند تا حد قابل توجهی از اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد که بانک ها نیز از منافع آن سودمند می شوند.

همچنین موضوع ایجاد کانال تجاری میان ایران و اروپایی جدی تر از قبل پیگیری می شود. موضوعی که بار دیگر میتواند سیگنال مثبت صادرات نفت ایران به این کشور ها را قوی گند.

معدنی ها ترمز افت را کشیدند

دماسنج بورس تهران امروز با افت 0.7 درصدی در محدوده 175هزار و 185واحد قرار گرفت . در این بین شرکت های معدنی در صدر حمایت از بازار قرار داشتند و از رشد بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند.

بیشترین اثر مثبت را بر معاملات امروز شرکت فولاد مبارکه اصفهان داشت. با وجود اینکه از عرضه این سهم توسط معامله گران خرد کاسته شده بود، اما تقاضای حدود 69 میلیون سهمی حقوقی ها در این نماد باعث شد "فولاد" با رشد قیمتی 2.3 درصدی همراه شود.

در گروه استخراج کانه های فلزی سه نماد "کگل"، "کچاد" و "ومعادن" با رشد قیمتی اثر بسیاری بر شاخص کل به جای گذاشتند. توسعه معادن فلزات امروز تا حدود 4.5 درصد رشد رزانه را ثبت کرد و به لطف تقاضای متعدد توانست بیشترین رشد را میان نمادهای این گروه به جای بگذارد.

با وجود اینکه ارزش معاملات بورس نسبت به روز گذشته کاهش داشت، اما همچنان این مولفه فراتز از یک هزار میلیارد تومان است. حجم معاملات نیز امروز به 3 میلیون و 300 هزار سهم رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس تهران در اختیار نماد "شپنا" بود. ارزش معاملات پالایش نفت بندرعباس امروز به 898 هزار میلیارد تومان رسید.

بانک ها در صدر تقاضای بزرگان

تغییر مالکیت امروز بورس تهران 195 میلیارد تومان بود. بزرگان بورسی امروز بیشترین تقاضا را صنعت بانک داشتند. و بعد از آن فرآورده های نفتی و محصولات شیمیایی در رده های بعدی قرار گرفتند.

در آن سو، حقیقی ها بیشترین تقاضا را در چندرشته ای صنعتی داشتند و فنی مهندسی در رده دوم قرار گرفت.

حقوقی ها امروز بیشترین حمایت را از شرکت بانک ملت داشتند. بعد از آن نماد "خساپا" شاهد خرید 177 میلیارد ریالی این گروه بود.

در میان گروه های بورسی کانه فلزی بیشترین رشد قیمتی را داشت و بعد از ان فرآورده های نفتی رشد 2 درصد رشد کرد. فلزات اساسی سوم شد و چندرشته ای صنعتی نیز 1.3 درصد افزایش قیمت داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا