سهم ٨ درصدی سالانه صنعت پتروشیمی از کل مصرف روزانه گاز در کشور

سهم ٨ درصدی سالانه صنعت پتروشیمی از کل مصرف روزانه گاز در کشور

عباس شعری مقدم گفت: مجموع مصرف سالانه گاز مجتمعهای پتروشیمی در حدود ٤٠ میلیون متر مکعب است، به عبارتی این میزان تنها ٨ درصد از مصرف روزانه ٥٠٠ میلیون مترمکعبی گاز را در زمستان به خود اختصاص می دهد.

 

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین گردهمایی مدیران انرژی صنعت پتروشیمی که صبح امروز (چهارشنبه ٢٧ آبانماه) برگزار شد،با تاکید بر پیشرو بودن صنعت پتروشیمی در مدیریت مصرف انرژی در مقایسه با دیگر بخشهای صنعتی کشور، اظهار کرد: از ٢٠٠ سال پیش بشر عجولانه در تلاش است با سرعت هر چه بیشتر همه منابع هیدوکربوری جهان را که میلیاردها سال طول کشیده است تا در دل زمین ذخیره شود، مصرف کند.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از محصولات پتروشیمی تولید کود اوره شیمیایی برای مصارف کشاورزی است، تنها بخش ازت آن که مورد نیاز خاک است جذب می شود  و بخش co٢ جذب اتمسفر می شود که این موضوع یکی ازعوامل آلایندگی هواست. خوشبختانه در حال حاضر دانشمندان و محققان در تلاش هستند که ازت مورد نیاز مصارف کشاورزی از طریق انرژیهای سبز یا روشهای دیگر تامین شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی یکی از روشهای تاثیرگذار و مهم بر کنترل مصرف انرژی را در کشور افزایش راندمان نیروگاهها خواند و افزود: در حال حاضر نیروگاههای کشور با ٤٠ درصد راندمان نهایی خود در حال فعالیت هستند ، در حالی که  نیروگاههای کشورهای صنعتی با ٩٠ درصد راندمان خود در مدار تولید قرار دارند.
وی در بخش دیگری به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه فرهنگ صرفه جویی اشاره کرد و گفت: برای نجات نسل آینده و فرزندان این کشور راهی نداریم جز این که با اشاعه فرهنگ پرهیز از اسرافگرایی، در جهت کاهش اتلاف منابع انرژی اقدام کنیم.
شعری مقدم ادامه داد: امروزه استفاده از منابع تجدیدپذیر و انرژیهای سبز  در جهان به سرعت در حال گسترش است و این نوید را می دهم که "اهداف توسعه ای صنعت پتروشیمی" به "آینده سبز" گره می خورد.
گفتنی است: در این گردهمایی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و دیگر مدیران ارشد آن و همچنین مدیران شرکتهای پتروشیمی حضور داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا