ضرورت اقدام فوری دولت بری افزايش تعرفه محصولات فولادی

ضرورت اقدام فوری دولت بری افزايش تعرفه محصولات فولادی

در ديدار دكتر سبحانی و مهندس احمد صادقی بر ضرورت اقدام فوری دولت بری افزايش تعرفه محصولات فولادی و حمايت از صنايع فولادی تاكيد شد.

 

دكتر بهرام سبحاني مديرعامل و مسئولين مجتمع فولاد مباركه با حضور در ذوب آهن اصفهان با مهندس احمد صادقي مديرعامل اين شركت ديدار و گفتگو كردند .
مهندس صادقي در اين ديدار گفت: هم اكنون صنعت فولاد با مشكلات بسياري مواجه است به طوري كه شركت هاي بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مباركه را نيز با چالش روبه رو ساخته است .
وي افزود : براي حل مشكلات صنعت فولاد بايد اقدامات جمعي و هماهنگ صورت گيرد و از دولت بخواهيم كه براي افزايش تعرفه محصولات فولادي و حمايت از صنايع فولادي  اقدام فوري انجام دهد .
مديرعامل ذوب آهن اصفهان تصريح كرد : بخش عمده اي از مشكلات صنايع فولادي به عوامل بيروني همچون ركود اقتصادي ، كاهش قيمت جهاني محصولات فولادي ، واردات بي رويه محصولات بي كيفيت فولادي ، عدم تعيين تعرفه مناسب بر واردات اين محصولات ، عدم اتخاذ تدابير حمايتي از صنعت فولاد در شرايط ركود فعلي و مواردي از اين دست مربوط است .
وي افزود : خوشبختانه در ذوب آهن هشت پروژه مهم و تاثير گذار در حال انجام است كه پروژه هاي توليد ريل و تيرآهن بال پهن مهمترين آنها مي باشد لذا تلاش ما اين است كه اين پروژه در زمان برنامه ريزي شده و حتي زودتر به پايان برسد .
مهندس صادقي با تاكيد بر اين موضوع كه در ايران توليد فولاد با قيمت تمام شده كمتر از چين امكان پذير است ، گفت : يكي از اقدامات مهمي كه بايد با سرعت در ذوب آهن پي گيري شود ، كاهش قيمت تمام شده محصولات است كه با بهره گيري از دانش فني روز دنيا امكان پذير است .
وي افزود : كك سهم چشمگيري در قيمت تمام شده محصولات ذوب آهن دارد در حالي كه با شارژ سنگ آهن با عيار بالاتر و همچنين استفاده از تكنيك هايي همچون شارژ پودر زغال مي توان مصرف كك را كاهش داد . ضمن اينكه همانند كشور چين مي توان از گندله براي شارژ كوره بلند استفاده كرد كه تاثير زيادي بر كاهش مصرف كك دارد .
دكتر سبحاني مديرعامل مجتمع فولاد مباركه نيز با اشاره به اينكه عمده توليدات اين شركت ، صادراتي است گفت : مشكلات ما مربوط به كاهش شديد قيمت هاي جهاني محصولات فولادي به دليل كاهش قيمت سنگ آهن و انرژي است در حالي كه هزينه هاي فولادسازان ايراني نه تنها كاهش نيافته بلكه افزايش يافته است .
وي ضمن انتقاد از ناكافي بودن تعرفه محصولات فولادي و اختصاص ارز مبادله اي براي واردات برخي از اين محصولات گفت : كشورهاي اروپايي و آمريكايي براي مقابله با دامپينگ چين ، قوانين ضد دامپينگ برقرار كرده اند و علاوه بر آن تعرفه هاي محصولات فولادي را افزايش دادند چرا كه محصولات چيني با ضرر و حمايت دولت اين كشور صادر مي شود . در ايران نيز به شدت نياز به افزايش تعرفه ها داريم و در واقع دولت بايد مشابه آنچه در صنعت خودرو انجام داده در صنعت ساختمان نيز انجام دهدتا شاهد رونق در اين بخش نيز باشيم .
دكتر سبحاني تصريح كرد : چنانچه صنايع فولادي دچار مشكل شوند اين مشكلات به بخش معدن ، حمل و نقل و ساير صنايع وابسته نيز منتقل مي شود .
مديرعامل مجتمع فولاد مباركه بر اقدامات مشترك صنايع فولادي جهت رفع مشكلات موجود تاكيد كرد و گفت : هم اكنون در بازار داخل با كاهش تقاضا مواجه هستيم و از طرفي كاهش قيمت ارز ،‌ مزيت هاي صادرات را نيز كاهش داده است . لذا دولت بايد تدابيري براي حمايت توليد كنندگان جهت صادرات نيز بيانديشد .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا