کسب رتبه ۱۸ در بین ۵۰ صادر کننده برتر محصولات برتر فولادی ۹۷

کسب رتبه ۱۸ در بین ۵۰ صادر کننده برتر محصولات برتر فولادی ۹۷

گروه صنایع معدنی >فولاد - با وجود فشارهای اقتصادی و شرایط سخت بازارهای صادراتی، شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور با تلاش و تدبیر و رایزنی‌های تجاری، توانست در بین ۵۰ صادرکننده برتر محصولات فولادی ایران، رتبه ۱۸ را کسب کند. این در حالی است که در میان ۱۷ شرکت نخست فهرست صادرکنندگان برتر تنها سه شرکت بازگانی به چشم می‌خورد و دیگر نام‌ها مربوط به تولیدکنندگان فولادی است.

به گزارش ماین نیوز، محمدهادی مظاهری مدیرعامل شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور ضمن اعلام این خبر گفت: بررسی آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مربوط به ۵ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی ایران به ۲.۵ میلیون تن نزدیک و به حدود یک میلیون و ۴۸۷ هزار تن رسید که در این میان شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور با صادرات بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول هات بریکت( HBI) به عنوان نخستین و تنها صادر کننده این محصول توانست به عنوان شرکتی مطرح در این زمینه مطرح شود.

مظاهری با اشاره به آمارهای انجمن فولاد بیان کرد: این آمار گویای رشد ۱۱۱ درصدی در صادرات محصولات فولادی و ۹ درصدی در صادرات فولاد میانی است.

مشکلات پیش روی صادرکنندگان محصولات فولادی

وی تصریح کرد: فعالان بازار و تولیدکنندگان رکود مبادلاتی و بالارفتن قیمت ارز را عامل اصلی نوسانات می‌دانند و معتقدند صادرات در وضعیت فعلی اهرم نجات بازار بوده و اگر در شرایط صادرات به لحاظ ارتباط بانکی بین‌المللی گشایشی ایجاد شود بازار داخل نیز با رونق همراه خواهد شد و اگر خللی در این روند ایجاد شود شاهد سقوط آزاد قیمت‌ها و ورشکستگی بسیاری از واحدهای فولادی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: نیاز به نگاه فرابخشی، همه‌جانبه و حمایت تصمیم‌سازان اقتصادی از صادرات فولاد به‌عنوان یگانه راه بهبود این بازار از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که در صورت نفوذ این رویکرد اجرایی به طرز فکر فعالان برجسته بازار و مسئولان دولتی، اقتصادی و حتی سیاسی و مورد بحث قرار گرفتن صادرات فولاد در مناسبات دیپلماتیک مخصوصا با کشورهای همسایه و بازارهای منطقه‌ای و جهانی می‌تواند به بهبود سریع این بازار و جذب بخش بزرگی از عرضه‌ها همچنین افزایش حجم تولید در واحدهای فولادی کوچک، متوسط و بزرگ منجر شود.

عضو انجمن فولاد افزود: بازار ایران به دلیل رکود با بازارهای جهانی هماهنگی ندارد و با وجود آنکه سایر بازارها با رشد قیمت مواجه بودند و سطح فعلی نرخ‌ها در بازارهای جهانی از ایران بالاتر است به دلیل اشباع بازار داخلی و رکود، بازار نشانه‌ای از بهبود ندارد. به‌رغم تمام تلاش دولت شاهد رکود بازار در تمامی سطوح هستیم و این موضوع تنها منحصر به بازار مسکن و ساختمان و فولاد نیست و در شرایط فعلی تنها صادرات می‌تواند راهگشای بازار باشد.

وی درباره اینکه چرا بخش ‌خصوصی در امر صادرات نسبت به واحدهای دولتی موفق نیست، گفت: واحدهای بزرگ به دلیل امکانات بیشتر از جمله داشتن دفاتر بین‌المللی و همچنین پایین بودن قیمت تمام‌شده به دلیل بالا بودن تناژ تولید این امکان را دارند که با قیمت‌های پایین‌تر محصول خود را عرضه کنند که این موضوع باعث می‌شود بخش خصوصی قدرت رقابت را در بازارهای جهانی از دست بدهد.

مظاهری در پایان با آرزوی موفقیت و بهروزی برای همه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات فولادی کشور و بهبود شرایط اقتصای کشور ، گام بعدی در برنامه‌های شرکت خود را کسب عنوان برترین صادر کننده مطرح کرد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا