پارامترهای اصلی معادن کوچک در ایران

پارامترهای اصلی معادن کوچک در ایران

گروه معادن - مهندس عباس صفری مدیر طرح جهادی معادن کوچک شرکت مس در پنل اکتشافات پورفیری و معادن کوچک:بعضی از پارامترهای اصلی معادن کوچک در ایران به شرح زیر است: تولید ۷۵ هزار تن در سال، تعداد شاغلین حدود ۵۰ نفر و عمر کمتر از پنج سال.

به گزارش ماین نیوز، وی افزود: معادن کوچک در توسعه اقتصادی بسیار مؤثر هستند بعضی از اثرات آنها شامل کارآفرینی، نوآوری و پویایی صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد است.

سهم معدن در تولید ناخالص ملی کشور کمتر از ۴ درصد است.
تناقض در قوانین و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های تولید و گسترش زیرساخت‌های کافی و مناسب برای توسعه بعضی از چالش‌هایی است که در حوزه معادن کوچک دیده می‌شود.

اگر ما بتوانیم معادن کوچک را با هم هماهنگ کنیم بسیاری از مشکلات معادن خصوصی و کوچک حل خواهد شد.

استفاده از تسهیلات یکی از مشکلاتی است که همه صنایع با آن روبرو هستند و معادن کوچک نیز برای استفاده از تسهیلات بانکی و نحو پرداخت آن با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

یکی دیگر از خصوصیات معادن کوچک اداره سادتر آنها نسبت به معادن بزرگ است و اغلب به صورت فامیلی اداره می شوند و همین انسجام برای سرمایه‌گذاران جذابیت زیادی ایجاد می‌کند.

در مجموع باید گفت معادن کوچک در ایجاد اشتغال و توزیع ثروت و عدالت اجتماعی بسیار مؤثر هستند.

شرکت صنایع ملی مس برای حمایت از معادن کوچک با ایمیدرو و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و بانک‌ها وارد مذاکره شده تا این معادن بتوانند هزینه‌های خود را از طریق تسهیلات بانکی پوشش بدهند و با راه‌اندازی معدن ارایه خدمت کنند. البته صنایع مس ایران ضمن ارائه کمک‌های مشاوره‌ای و فنی تضمین می‌کند که کنسانتره تولیدی معادن کوچک را خریداری می‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا