صادرات غیرنفتی ۶ ماهه ۲۳.۱ میلیارد دلار شد/پتروشیمی پیشرو در صادرات

صادرات غیرنفتی ۶ ماهه ۲۳.۱ میلیارد دلار شد/پتروشیمی پیشرو در صادرات

به نظر می رسد که افزایش نرخ ارز باعث شده تا صادرات کالاهای غیرنفتی برای به ویژه بخش های خصوصی و پتروشیمی ها جذاب تر شود هرچند که کشور از نظر صادرات میعانات گازی عملکرد ضعیف تری داشته است.


صادرات غیرنفتی کشور شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و سایر کالاها در شش ماهه نخست سال نسبت به سال قبل از آن با رشد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به رقم ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس آمار منتشر شده از میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در شش ماهه نخست سال جاری، صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی به ۱۵.۴۵۱ هزار تن و از نظر ارزشی به ۷.۴۳۵ میلیون دلار رسید. این آمار برای شش ماهه نخست سال قبل به ترتیب ۱۴.۱۱۹ هزار تن و ۵.۹۹۷ میلیون دلار بود.

براین اساس صادرات محصولات پتروشیمی در این مدت ۲۷.۲۸ درصد از کل صادرات غیرنفتی از نظر وزنی و ۳۲.۱۶ درصد از نظر ارزشی را شامل می شود. این آمار نشان می دهد که صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی ۳.۱۷ هزار تن و از نظر ارزشی ۱.۴۳۸ میلیون دلار رشد داشته است. آمارها نشان می دهد که صادرات محصولات پتروشیمی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال ۹۶، از نظر وزنی ۹.۴۴ درصد و از نظر ارزشی ۲۳.۹۸ درصد افزایش یافته اند.

آمارهای منتشر شده از صادرات غیرنفتی نشان می دهد که میعانات گازی صادر شده تا پایان شهریورماه ۴.۶۴۴ هزار تن و ۲.۴۱۸ میلیون دلار بوده است.

 

اما صادرات سایر کالاها که بیشتر مربوط به کالاهای تولیدی در داخل کشور می شود، در شش ماهه نخست سال ۹۷ به رقم ۱۳.۲۷۰ میلیون دلار بوده که رشدی ۱۹.۷۴ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

این آمار از نظر وزنی نیز با رشدی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا