در پی انتظار برای انتشار آمارهای نفتی آمریکا:

نفت برنت با احتیاط معامله شد / تقویت چشم اندازهای رشد قیمت نفت

نفت برنت با احتیاط معامله شد / تقویت چشم اندازهای رشد قیمت نفت

چشم انداز ها نسبت به رشد قیمت نفت همچنان مثبت است. مهمترین دلیل این امر نیز چشم انداز کاهش تولید این محصول تا پایان سال است. امروز نفت، تحت تاثیر انتظار برای انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا با نوسان محدود همراه شد. طلا نیز تحت تاثیر تحولات اقتصادی در اروپا و کشور ایتالیا با افزایش سطح تقاضا همراه شد و افزایش قیمت داشت.

نفت برنت این روزها در محدوده 85 دلار نوسان دارد. با این وجود بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این باورند طلای سیاه طی هفته های آتی به مرز 100 دلار می رسد که علت اصلی آن کاهش عرضه این محصول در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نفت برنت امروز با نوسان محدود قیمتی فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به اینکه امروز گزارش رسمی سطح ذخایر نفت آمریکا منتشر می شود، به نظر می رسد معامله گران در انتظار آمار این گزارش ها هستند.

صبح امروز انستیتوی نفت آمریکا، از افزایش 900 هزار بشکه ای سطح ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد.

هم اکنون نفت برنت در محدوده قیمتی 84دلار و 95 سنت قرار دارد که 6 سنت نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. نفت سبک آمریکا نیز به 75 دلار و 28 سنت رسیده است.

با این حال امروز گلدمن ساکس در گزارشی از رشد قیمت نفت به بیش از 80 دلار تا پایان سال میلادی خبر داد.

تحلیلگران گلدمن ساکس در گزارشی نوشتند: بهای معاملات نفت اخیرا به دلیل اقدام سرمایه‌گذاران و مصرف کنندگان برای پوشش ریسک‌های مربوط به تحریم‌های ایران در قیمت نفت (هجینگ)، افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، قیمت‌ها به دلیل افت سریع عرضه ایران که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه در بازار جهانی را برانگیخته، رو به افزایش بوده‌اند. طبق آمار بلومبرگ، صادرات نفت و میعانات ایران در ماه میلادی گذشته به پایین‌ترین میزان در دو سال و نیم اخیر کاهش یافته است.

گلدمن ساکس هشدار داد رقیبان ایران ممکن است قادر به جبران افت صادرات ایران نباشند.

طلا بار رشد قیمتی همراه شد

رویترز در گزارشی از رشد قیمت طلا به واسطه تحولات اقتصادی اروپا خبر داد. قیمت طلا که روز سه شنبه با افزایش یک درصدی روبرو شده بود امروز چهارشنبه نیز به روند صعودی ادامه داده است.

بر اساس این گزارش نگرانی های بین المللی نسبت به مشکلات اقتصادی و مالی ایتالیا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1206 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1208 دلار در هر اونس نیز افزایش یافت که این بالاترین رقم در یک هفته اخیر بوده است.

یادآور می شود، قیمت طلا روز سه شنبه با افزایش 1.3 درصدی روبرو شد که این میزان رشد قیمت از 24 اوت تاکنون بی سابقه بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا