مشکلی در تولید و عرضه فولاد وجود ندارد

مشکلی در تولید و عرضه فولاد وجود ندارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در چهارمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس گفت: مشکلی در تولید و عرضه فولاد در کشور وجود ندارد.

به گزارش ماین نیوز، سید رسول خلیفه سلطان اظهار داشت: طی سال جاری در حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید و در حدود ۱۳میلیون تن آن در داخل کشور مصرف شد. از این رو، نباید در خصوص تنظیم ‌بازار نگرانی وجود داشته باشد؛ همچنین این نگرانی در حالی ایجاد شد که کارخانجات فولادی طی دو سال گذشته با کمبود مشتری در بازار داخلی مواجه بودند و کالای خود را صادر می‌کردند.

خلیفه سلطان ادامه داد: در سال جاری شاهد التهابات ارزی بودیم و در شرایطی که بازار می توانست با آرامش تنظیم شود اما شاهد آشفتگی بازار ناشی از ترس اثرات تحریم و ... بودیم. در این بین به متقاضیان اینطور القا شد که با کمبود فولاد در کشور مواجه هستیم اما به هیچ عنوان کمبودی در بازار فولاد وجود ندارد و امروز در مسیر آرامش بازار قرار داریم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد به بورس کالا اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای ما را از مدل اقتصاد بازار دور کنند و موجب افزایش کاذب قیمت شوند، از این رو پیروی از اقتصاد بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا تنها مسیر ایجاد تعادل در بازار است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا