مدیر معاملات آتی کارگزاری مفید مطرح کرد؛

جذابیت بازار آتی زعفران برای سرمایه‌گذاران

جذابیت بازار آتی زعفران برای سرمایه‌گذاران

استقبال از معاملات آتی زعفران تحت تاثیر فضای عمومی کشور است به طوری که در حال حاضر سرمایه گذاران تمایل دارند تا کالاهای مصرفی را جایگزین کالاهای سرمایه ای کنند بنابراین در جایی که امکان کسب سودآوری بیشتری وجود داشته باشد، سرمایه گذاری می کنند.


بازار قراردادهای آتی زعفران در حالی از دوم خردادماه به صورت رسمی در بورس کالا راه اندازی شد که در این مدت کوتاه با استقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار زعفران مواجه شده به طوری که طبق آمار حجم و ارزش این معاملات رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا ماجد، مدیر معاملات آتی کارگزاری مفید به دلیل افزایش قیمت و استقبال از معاملات آتی زعفران در نخستین روزهای راه اندازی این قرارداد در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: استقبال از معاملات آتی زعفران تحت تاثیر فضای عمومی کشور است به طوری که در حال حاضر سرمایه گذاران تمایل دارند تا کالاهای مصرفی را جایگزین کالاهای سرمایه ای کنند بنابراین در جایی که امکان کسب سودآوری بیشتری وجود داشته باشد، سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی باعث شده است تا سرمایه گذاران به هر کالای ارزشمندی که می تواند برای آنها سود داشته باشند، تمایل پیدا کنند. لذا با راه اندازی بازار آتی زعفران توجهات به این بازار جلب شده است، زیرا زعفران محصولی است که تابع عرضه و تقاضا بوده و قدرت تحلیل پذیری دارد بنابراین با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.

ماجد تصریح کرد: در حال حاضر افراد به دنبال یک بازار سودآور و جبران ضررهای ناشی از سرمایه گذاری در سایر بازارها هستند، که در این میان بازار زعفران می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. زیرا این بازار در کنار داشتن آپشن های جدید از بازار نقد شونده ای نیز برخوردار است ضمن اینکه عرضه کنندگان هم باعث ایجاد گردش و رونق بیشتر معاملات زعفران شده و به عرضه بیشتر محصول خود در بورس تمایل دارند.

مدیر معاملات آتی کارگزاری مفید تاکید کرد: معاملات آتی زعفران در حالی راه اندازی شده است که معامله و صادرات این محصول برمبنای نرخ آزاد ارز باعث ایجاد استقبال در میان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و رونق بیشتر معاملات می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا