قیمت نفت به روزهای اوج چهارسال گذشته بازگشت

قیمت نفت به روزهای اوج چهارسال گذشته بازگشت

قیمت نفت در پی آخرین نشست اوپک در الجزایر روند صعودی را از سر گرفت و از دیروز روند حرکتی را در مدار مثبت آغاز کرد.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز با رکوردی جدید از کانال 81 دلار عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، قیمت نفت در پی آخرین نشست اوپک در الجزایر روند صعودی را از سر گرفت و از دیروز روند حرکتی را در مدار مثبت آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، امروز نیز قیمت این کالا روند صعودی را به ثبت رساند و توانست به روزهای اوج چهار سال گذشته خود باز گردد.

در این بین،قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد 0.9 درصدی هر بشکه 81 دلار و 31 سنت معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس با افزایش 0.6 درصدی به هر بشکه 72 دلار و 55 سنت رسید .

تلاش آمریکا برای تحریک روسیه به افزایش تولیدات نفتی برای پوشش غیبت نفت ایران در بازارهای جهانی، عملی نشد و روسیه حاضر نشد تا تولیدات خود را افزایش دهد.

در این بین، عربستان نیز تمایلی به افزایش میزان تولیدات خود نداشت. این امر موجب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی با رشد قابل توجهی همراه شود.

از سوی دیگر، انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر فشار مضاعفی بر رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. ترامپ که تصور داشت با فشار بر عربستان و روسیه می تواند مانع افزایش قیمت نفت شود تا بتواند برگ برنده ای در انتخابات داشته باشد، هم اکنون، پس از قطع امید از این دو کشور به فکر راهکارهای دیگری برای کنترل قیمت طلای سیاه است.

اما در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 50 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 276 دلار مبادله شد. هر تن سرب دو هزار و 18 دلار و هر تن نیکل 12 هزار و 912 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 912 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 529 دلار مبادله شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا