آیفکس کانال 2000 واحدی را درنوردید

آیفکس کانال 2000 واحدی را درنوردید

شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته با 2.5 درصد رشد در ارتفاع یک هزار و 949 واحدی قرار گرفته بود امروز توانست در پی رشد 63 واحدی برای نخستین بار از کانال دو هزار واحدی عبور کند و رکورد جدیدی را در تاریخ ده‌ساله خود به ثبت برساند.

رکوردشکنی‌های شاخص کل فرابورس ایران طی روزهای اخیر به عبور این نماگر از کانال 2000 واحدی انجامید و بدین ترتیب آیفکس با 3.24 درصد بر روی عدد 2012 واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته با 2.5 درصد رشد بر روی عدد یک هزار و 949 واحدی قرار گرفته بود امروز توانست در پی رشد 63 واحدی برای نخستین بار از کانال دو هزار واحدی عبور کند و رکورد جدیدی را در تاریخ ده‌ساله خود به ثبت برساند.

نمادهایی که بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص کل ایفا کردند نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «میدکو» بودند که در مجموع با 27 واحد اثر مثبت، در صدر جدول نمادهای اثرگذار بر آیفکس قرار گرفتند. نماد «زاگرس» علاوه بر این، با ثبت ارزش بالغ بر 316 میلیارد ریالی، بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

بیشترین حجم معاملاتی در بازارهای اول و دوم نیز مربوط به نماد شرکت ریل پرداز سیر یعنی «حریل» بود که معامله‌گران بیش از 57 میلیون سهم را در این نماد دست به دست کردند.

بازارهای اول و دوم در مجموع میزبان بیش از 335 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 763 میلیارد ریال بودند. در ادامه، پیگیری مبادلات سهام نشانگر آن است که در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه بیش از 797 میلیون سهم به ارزش بالغ بر دو هزار و 190 میلیارد ریال دست به دست شده است.

از سوی دیگر معامله‌گران اوراق، دو میلیون و 690 هزار سهم را در تابلو اوراق با درآمد ثابت مبادله کردند که ارزش این حجم از دادوستدها بر دو هزار و 193 میلیارد ریال بالغ شد.

امروز در پی دادوستد 200 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا705» به ارزش 159 میلیارد ریال، این نماد از نظر بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی در صدر تابلو اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

در میان اوراق تسهیلات مسکن نیز خریداران و فروشندگان این اوراق با دادوستد نزدیک به 57 هزار ورقه تسه 9706 به ارزش افزون بر 34 میلیارد ریال، منجر به صدرنشینی اوراق امتیاز تسهیلات مسکن شهریورماه جاری شدند.

حجم و ارزش مجموع مبادلات صورت گرفته در تابلو اوراق تسهیلات مسکن طی روز جاری به بیش از 84 هزار ورقه به ارزش افزون بر 51 میلیارد ریال رسید.

 

اخزا706 فردا چهارم مهرماه عرضه می‌شود

اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا706» که در تیرماه سال 99 سررسید می‌شود فردا برای نخستین بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، این سری از اسناد خزانه اسلامی به تعداد 27 میلیون و 868 هزار و 137 ورقه در خردادماه سال جاری توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده و فردا در فرابورس عرضه می‌شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا