چین نشست مذاکرات صلح تجاری با آمریکا را لغو کرد

چین نشست مذاکرات صلح تجاری با آمریکا را لغو کرد

وزیر امور خارجه چین قرار بود این هفته به نمایندگی از کشور خود مهمان واشنگتن شود تا با همتای خود در خصوص شرایط بهبود جنگ های تعرفه ای مذاکره کنند.

قیمت طلا تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و توقف مذاکرات تجاری چین و آمریکا کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه در حالی با کاهش روبرو شد که ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش همراه بود.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش مواجه شده است.

این در حالی است که، قیمت نفت نیز بازار امروز را با هیاهو همراه کرد و هر بشکه نفت وست تگزاس با رشد 1.7 درصدی به 72 دلار و 3 سنت رسید وق مت نفت برنت دریای شمال پس از افزایش چشمگیر صبحگاهی نزدیک به مرز 80 دلار در هر بشکه معامله شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، چین گفت و گوی صلح تجاری را که قرار بود در هفته جاری برگزار شود، منتفی اعلام کرد.

بر اساس اخبار واشنگتن پست، وزیر امور خارجه چین قرار بود این هفته به نمایندگی از کشور خود مهمان واشنگتن شود تا با همتای خود در خصوص شرایط بهبود جنگ های تعرفه ای مذاکره کنند.

انتشار این خبر، بازارهای آتی فلزات را با رشد چشمگیری رو به رو کرد . در سوی دیگر، شاخص های آتی بازارهای سهام در اروپا و آمریکا همگی با افت شدید مواجه شدند.

اما در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 66 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 350 دلار مبادله شد. هر تن سرب دو هزار و 42 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 72 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 957 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 526 دلار مبادله شد

بر این اساس، بازارهای ژاپن چین و کره جنوبی امروز دوشنبه تعطیل خواهد بود و سرمایه گذاران توانستند بین به دقت تحولات مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و چین را زیر نظر بگیرند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا