قیمت الکترود گرافیتی چین بالاتر رفت

قیمت الکترود گرافیتی چین بالاتر رفت

گروه صنایع معدنی >فولاد - روند صعودی قیمت الکترود در بازار داخلی چین هفته گذشته بیشتر شد و ۵۸۴ تا ۱۴۶۰ دلار در هر تن رشد قیمت هفتگی داشت. آخرین قیمت جمعه اخیر برای الکترود سایز ۴۵۰ میلی‌متر ۹ هزار و ۵۶ تا ۱۰ هزار و ۲۲۴ دلار در هر تن ثبت شد و سایز ۶۰۰ میلی‌متر نیز ۱۴ هزار و ۶۰۶ تا ۱۷ هزار و ۵۲۷ دلار شنیده شد. سایز ۷۰۰ میلی‌متر نیز ۱۷ هزار و ۵۲۷ تا ۲۱ هزار و ۹۱۰ دلار در هر تن است.

به گزارش ماین نیوز، عرضه کم شده و موجودی‌ها پایین است و از طرفی برخی کارخانه‌ها خود را برای تعطیلات هفته اول اکتبر آماده کردند و خرید بیشتری داشتند از این رو قیمت بالاتر رفت.

مقاطع صادراتی سی‌آی‌اس ارزان‌تر شد
دو هفته اخیر مفتول صادراتی سی‌آی‌اس در ثبات بوده و حال خریدارها قیمت‌های درخواستی را پایین‌تر آورده‌اند. فعالیت بازارهای خریدار کم است و در بازار میلگرد، اروپا و بازار داخلی سی‌آی‌اس از قیمت‌ها حمایت کرده است. قیمت مفتول تولید اکتبر سی‌آی‌اس ۵۴۰ تا ۵۵۵ دلار در هر تن فوب است و خریدارها به دنبال ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار در هر تن فوب هستند چون پیش از این انبارها را تکمیل کرده‌اند و عجله ندارند. آخرین بار مفتول روسیه در ۵۶۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معادل ۵۵۰ دلار به لبنان فروخته شد. در بازار میلگرد روسیه، عرضه‌کننده‌ها بیشتر در بازار داخلی هستند چون تقاضا بهتر است. قیمت پیشنهادی صادراتی نیز ۵۲۰ دلار در هر تن فوب است ولی دو هفته اخیر معامله نشده است.

ثبات بازار بیلت و میلگرد در ترکیه
عرضه‌کننده‌های بیلت و میلگرد در ترکیه قیمت‌ها را نسبتا در ثبات نگه داشته‌اند که به دلیل رونق نسبی بازار قراضه بوده است. البته به نظر فعالان بازار جو بازار در آینده نزدیک منفی خواهد بود چون بازار داخلی فعالیت زیادی ندارد. قیمت فعلی میلگرد در بازار صادرات ترکیه ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن فوب است و خریداران معتقدند امکان معامله در قیمت پایین‌تر وجود دارد. به نظر آنها قیمت بازار ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار در هر تن فوب است. بازار داخلی به دلیل نوسان نرخ ارز تحت فشار است و در کل فعالیت بازار مسکن نیز ناچیز است. کارخانه‌ها سعی دارند قیمت را در ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار نگه دارند، ولی تقاضا نیست. بیلت در بازار واردات ترکیه ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر‌ و در بازار داخلی ۴۸۵ تا ۴۹۵ دلار در هر تن درب کارخانه است. ۱۰ هزار تن بیلت سی‌آی‌اس اخیرا در ۴۹۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری شده و اغلب معاملات بازار داخلی اخیرا در ۴۸۵ تا ۴۹۷ دلار در هر تن درب کارخانه نهایی شده است.

ضرر ۶۰۰ میلیون دلاری روسیه از تعرفه آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد
در ماه جولای، روسیه از آمریکا به دلیل اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم توسط کاخ سفید به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. وزیر اقتصاد روسیه می‌گوید روسیه از محل اعمال تعرفه 600 میلیون دلار ضرر خواهد کرد. به نقل از تاس، ماکسیم اورشکیم، وزیر اقتصاد روسیه گفت: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد روسیه از محل اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا ۶۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا