مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومانی وزیر اقتصاد برای زغال‌سنگ محقق نشده است

مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومانی وزیر اقتصاد برای زغال‌سنگ محقق نشده است

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای کمک به زغال‌سنگ در سفر وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به استان کرمان داده شد که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در نشست مشترک عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور با نمایندگان استان کرمان در مجلس، فرمانداران شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و شرکت‌های خصوصی فعال در بخش زغال کرمان که در محل شرکت زغال‌سنگ کرمان برگزار شد اظهارداشت: بیشترین حجم حضور بازنشستگان زغالسنگ در شهر کرمان است.

وی با بیان اینکه بخشی از پرسنل شرکت‌های زغالی در منطقه چترود است که کارگران و بازنشستگان زیادی دارد افزود: صنعت زغال در کشور متولی مشخصی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلایل مختلف امروز این صنعت با مشکلات زیادی روبه‌رو است بیان کرد: در وزارت صنعت و معدن باید جایگاهی تخصصی برای صنعت زغال کشور تعریف شود.

وی با بیان اینکه صنعت زغال اگر می‌خواهد در کشور ادامه بدهد باید تغییر وضعیت داده و به تکنولوژی روز برسد افزود: امروز نیاز ما به زغال در داخل استان 4.2 میلیون تن است که باید مرتفع شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در مجلس فراکسیون مناطق زغالی کشور را تعریف کردیم و آمادگی کامل داریم تا در این حوزه کمک کنیم گفت: ظرفیت تولید معادن زغال می‌تواند دو برابر شود که نیازمند یک عزم جدی و همکاری دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات معادن زغال‌سنگ را در دو محور باید دنبال کنیم تصریح کرد: فعالیت‌های صنعت زغال و بازنشستگی‌های فولاد دو مسئله و معضل مهم در این حوزه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 16 هزار نفر بازنشسته صندوق فولاد در استان کرمان با مشکلات حقوق، درمان و ... مواجه هستند که از طریق صندوق باید پیگیری شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی زغال‌سنگ گفت: شرایطی فراهم شده، امیدواریم که تحولاتی را در این حوزه در کشور داشته باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل تاخیر در پرداخت‌ها و مطالبات این شرکت‌ها است گفت: 100 میلیارد تومان مصوبه برای کمک به زغال‌سنگ در سفر وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به استان کرمان داده شد که تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به بدهی مالیاتی 11 میلیارد تومانی شرکت زغال‌سنگ که موجب موقف شدن حساب‌های آنها شده گفت: با راه‌اندازی کک‌سازی زرند، نیاز شدید به زغال وجود دارد و معادن ما نیز توان افزایش تولید را تا دو برابر ظریت کنونی دارند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا