مدیر عامل مجتمع صنایع فولاد کرمان عنوان کرد؛

هلدینگ فولاد کرمان نماد خودباوری و اشتغال

هلدینگ فولاد کرمان نماد خودباوری و اشتغال

گروه صنایع معدنی >فولاد - عکاف زاده گفت:در حال حاضر بیشترین مشکل از داخل اعمال می شود و ربطی به بیرون کشور ندارد ، کارخانه فولاد بردسیر کرمان نزدیک به ۳۰ روز است که توقف تولید دارد در حالی که نزدیک به ۶۰ روز پیش الکترود مورد نیاز خود را خریداری کرده و در گمرک خوابیده است.

به گزارش ماین نیوز، شرکت صنایع فولاد کرمان (بردسیر) در حال حاضر پس از ۲۵ سال فعالیت، به عنوان یکی از تکمیل کنندگان زنجیره تولید در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

فاز اول این شرکت (کارخانه نورد گرم با ظرفیت ۱۵۰ هزارتن) در سال ۱۳۸۰ افتتاح گردیده است که در حال حاضر با ظرفیت ۲۲۰ هزار تن به فعالیت خود ادامه می دهد و فاز دوم آن نیزکارخانه فولاد سازی با ظرفیت ۴۲۰ هزارتن می باشد که در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسیده است و حلقه سوم این صنایع کارخانه ذوب آهن و نورد کرمان است که به تولید انواع میلگرد می پردازد و در انتهای سال ۹۵ رسما این واحد تولیدی توسط صنایع فولاد کرمان خریداری شد و با ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه به جرگه تولید بازگشت .

در هلدینگ صنایع فولاد کرمان ۱۰۱۷ نفربه صورت مستقیم مشغول به کار هستند که تا پایان سال جاری تعداد ۱۲۰ نفر دیگر نیز به این خانواده اضافه خواهند شد.

علیرضا عکاف زاده مدیر عامل هلدینگ فولاد کرمان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که جنگ اقتصادی را لمس می کنیم اما به تعبیر مقام معظم رهبری این جنگ در شرایطی نیست که نتوانیم از آن گذار کنیم بلکه با تدابیر و اتخاد تصمیم های درست می توانیم عبور کنیم که نیازمند همراهی و همدلی همه جانبه است .

وی تصریح کرد : مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان نزدیک به دو سال گذشته تعطیل شده بود ونیروهای متخصص آن نیز تعدیل شده و معوقات حقوق بسیاری را داشت که صنایع فولاد کرمان این واحد را خریداری کرد و با همیاری و همکاری همان پرسنل قبلی ضمن اینکه ۷۰ نفر نیروی جدیدی هم بکار گرفته شد دوباره راه اندازی شد .

مدیر عامل هلدینگ فولاد کرمان عنوان کرد : این مجتمع در گذشته فقط میله گرد سایز ۱۶ را تولید می کرد که خوشبختانه امروز بعد از گذشت ۲ سال انواع میله گرد از سایز ۱۰ تا ۳۲ را در سبد محصولات خود دارد.

عکاف زاده تاکید کرد : فولاد بردسیر با خریدن مجتمع ذوب و نورد زنجیره تولید خود را تکمیل کرد و تبدیل به یک هلدینگ فولاد در منطقه جنوب شرق شده است که تمام محصولات خود را بدون واسطه به قرار گاه خاتم الانبیاء در سراسر کشور می فروشد زیرا بسیاری از آزمایشاتی که لازم بوده بر روی محصولات هلدینگ ما انجام شده و از تمام همتایان داخلی خود رتبه بالاتری را در امر کیفیت به دست آورده است .

وی در خصوص نوع کیفیت محصولات عنوان کرد : در شرایط موجود نباید با کارگران به صورت رئیس و زیر دست برخورد کرد بلکه کارفرمایان باید با پرسنل دوست صمیمی باشند اگراین نگاه رشد کند بی شک بر روی کیفیت محصولات تولیدی تاثیر شگرفی خواهد گذاشت زیرا کارگران کار و تولید را از خود می دانند لذا در هرچه بهتر شدن آن کوشا تر عمل می کنند .

مدیر عامل هلدینگ فولاد کرمان افزود : ما در استان نیز کمک حال مسئولان هستیم و خوب است که اکثر واحد های تولیدی هم پای رفاه و آبادانی استان کرمان قرار بگیرند ما در پروژه پل سیدی در بحث تامین میله گرد اندک کمکی به پیمانکار آن داشته ایم .

عکاف زاده در خصوص روند توسعه پل سیدی اذعان کرد : پیمانکار این پروژه با ما تفاهم نامه ای نوشت که باقی مانده میله گرد مورد نیاز را برای تکمیل ازسوی ما تامین شود و در عوض پیمانکارمتعهد می شود ظرف مدت سه ماه به ما هزینه های خرید را بپردازد و اگر دراین مدت نتوانست به صورت تهاتر در ازا طلب ما از شهرداری پروانه کسب کنیم .

وی ادامه داد : در زمینه تکمیل پل سیدی تنها یک هدف مد نظر بود و آن این است که برای پیشرفت استان می توان تعامل و همکاری بین واحد های تولیدی و مدیران اجرایی برقرار گردد لذا توصیه ما به همه واحد های تولیدی در سطح استان این است که با پروژه های توسعه ایی استان همراه شوند لذا مسئولین هم باید بیشتر در راستای حل مشکلات تولیدی پای درد دل کارفرمایان بشینند و کمک حال رفع مشکلاتشان شوند .

این استاد دانشگاه یکی از بزرگترین مشکلات فعلی واحد های تولیدی را بحث واردات و صادرات در سامانه نیما دانست و گفت : در حال حاضر بیشترین مشکل از داخل اعمال می شود و ربطی به بیرون کشور ندارد ، کارخانه فولاد بردسیر کرمان نزدیک به ۳۰ روز است که توقف تولید دارد در حالی که نزدیک به ۶۰ روز است الکترود مورد نیاز خود را خریداری کرده و در گمرک خوابیده است زیرا ما نمی توانیم آن را ترخیص کنیم .

علیرضا عکاف زاده افزود : در خصوص تامین مواد اولیه ابتدائا نمی توانیم ارز ازسامانه نیما در یافت کنیم آن هم با تمام قطع و وصلی هایی که این سامانه دارد اگر توانستیم ارز دریافت کنیم تازه دوی ماراتن ترخیص از گمرک آغاز می شود لذا این مسائل تنها در داخل و توسط مسئولان قابل حل است .

مدیر عامل هلدینگ فولاد کرمان تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی گفت : اگر قرار باشد با شرایط سخت اقتصادی و از تحریم های یک سویه به آسانی عبور کنیم باید حداقل ۷۰ درصد مشکلات را از داخل حل کنیم تا بعد به دنبال ۳۰ درصد خارجی باشیم لذا با تدبیر صحیح می توانیم از این بحران عبور کرده واقتصاد خود را مقاوم سازی کنیم .

وی در خصوص راه اندازی ذوب و نورد کرمان گفت : نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان برای راه اندازی دوباره این واحد سرمایه گذاری شده است با طرح های توسعه ایی که در ۴ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید شاهد در مدار قرار گرفتن کوره وبوته ی دوم ذوب هستیم.

عکاف زاده در پایان خاطر نشان کرد:ما در کارخانه فولاد بردسیر نزدیک به ۳۳ میلیارد تومان جهت طرح جمع آوری گرد و غبار هزینه صرف کرده ایم لذا در کرمان هم به دنبال اجرای همین طرح هستیم تا نشرآلایندگی های زیست محیطی به صفر برسد زیرا حفظ ایمنی و محیط زیست سالم در اولویت قرار دارند
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا