همایون دارابی:

بازار زعفران تنظیم می‌شود/ امکان برندسازی طلای سرخ از طریق بورس کالا

بازار زعفران تنظیم می‌شود/ امکان برندسازی طلای سرخ از طریق بورس کالا

همایون دارابی تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به ورود زعفران در بورس کالا، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در بازار زعفران، فقدان مرجع قیمت‌گذاری در آن است چرا که حضور زعفران در بورس کالا، این فرصت را فراهم می‌کند تا تجار بین‌المللی، به‌صورت مستقیم، اقدام به خرید زعفران کنند.


یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: از مهم ترین مزایای عرضه زعفران، پسته و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا این است که می‌تواند موجب کشف قیمت‌ها و شفافیت در معاملات شود. چرا که در بورس رقابت سالم حاکم است و در حق کشاورز اجحاف نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایون دارابی تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به ورود زعفران در بورس کالا، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در بازار زعفران، فقدان مرجع قیمت‌گذاری در آن است چرا که حضور زعفران در بورس کالا، این فرصت را فراهم می‌کند تا تجار بین‌المللی، به‌صورت مستقیم، اقدام به خرید زعفران کنند.

وی ادامه داد: ایران، بزرگترین تولیدکننده زعفران است و از طریق افغانستان می‌تواند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کند.

به گفته دارابی، در بورس کالا سود فروش زعفران بیشتر به سمت کشور و کشاورزان منتقل می‌شود و عملا اجرای این امر، دست واسطه‌ها و کشورهای واسطه که اقدام به بسته بندی زعفران ایران می‌کنند را کوتاه می‌کند.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه یادآورشد: با توجه به آنکه برخی محصولات کشاورزی همچون زعفران به صورت انحصاری در ایران تولید می‌شود، اما دارای برند انحصاری در دنیا نیستند، عرضه در  بورس کالا می‌تواند به برندسازی در این حوزه کمک شایانی کند.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه در پایان گفت: حضور زعفران در بورس کالا می‌تواند بازار سنتی را به بازار پیشرفته و شفاف تبدیل کند و این امر به تولیدات هویت داده و همچنین به خریداران این اطمینان را می‌دهد تا به‌صورت مستقیم برای خرید به بازار ایران مراجعه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا