وزارت صنعت برای صادرات محصولات فولادی شرط گذاشت

وزارت صنعت برای صادرات محصولات فولادی شرط گذاشت

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت با اعلام اثر آزاد سازی سقف رقابت در‌ معاملات بورس‌کالا‌ برای‌ فولادی‌ها گفت: تنها شرکت هایی که اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند قادر به صادرات خواهند بود.

به گزارش ماین نیوز، وزارت صنعت از قول سیف الله امیری اعلام کرد: با اینکه آزاد سازی سقف رقابت در­­بورس دست فولادی ها را باز گذاشته ولی در عین حال قیمت پایه ای هم تعیین شده ولی بلا شک در چند عرضه بعدی در بورس قیمت به راحتی شکسته می شود.هدف تامین نیاز داخل است، با توجه به شرایط ایجاد شده تنها شرکتهای فولادی اجازه صادرات دارند که محصول را در بورس عرضه کنند.

وی با تاکید بر عرضه فولاد در ­ماه های آتی به حد کافی در داخل و حل مشکل مصرف کنندگان درخصوص لزوم قطع دست دلالان بازار فولاد گفت: اگر بتوانیم دست دلال ها را از این بازار قطع کنیم و کالا را بدون واسطه به دست تولید کننده برسانیم بدون شک تاثیر بسیارمثبتی در کاهش قیمت ها می گذارد. احتکار کنندگان باعث مشکلات موجود بازار هستند چراکه تولید فولاد حتی بیشتر از سالهای قبل هم بوده البته سازمانهای حمایتی و نظارتی در این موضوع بسیار فعالند و احتکارکنندگان نیز با شناسایی از سوی این سازمان ها مجبور به عرضه فولاد در بازار می شوند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا