عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید در راه بازار سرمایه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید در راه بازار سرمایه

بزودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) با هدف جذب و سرمایه گذاری در شرکت‌های غیر بورسی و یا برخوردار از وضعیت نامطلوب سودآوری راه اندازی می‌شوند.


سعید فلاح پور از راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی و صدور مجوزهای نهادهای مالی دز طول یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، و به نقل از فارس، سعید فلاح پور پیرامون آخرین تحولات نهادهای مالی بازار سرمایه گفت: بزودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) با هدف جذب و سرمایه گذاری در شرکت‌های غیر بورسی و یا برخوردار از وضعیت نامطلوب سودآوری راه اندازی می‌شوند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مقررات و دستور العمل این صندوق‌ها دستکم تا سه هفته آینده به بازار اعلام خواهند شد ، افزود: این صندوق‌ها با هدف سرمایه گذاری در شرکت‌های غیر بورسی و یا با سودآوری نامطلوب اقدام به تجهیز منابع کرده تا به این ترتیب پس از بهبود سودآوری ، سهام این شرکت‌ها در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند.

وی در عین حال از تدوین مقررات و دستور العمل های صندوق سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری (FUND & FUND) نیز سخن گفت و افزود: تا کنون متقاضیانی برای راه اندازی چنین صندوق‌هایی به سازمان بورس مراجعه کرده‌اند که مستندات آن‌ها در حال بررسی است.

سعید فلاح پور در برابر این پرسش که دلیل طولانی شدن فرایند اخذ مجوز نهادهای مالی از سازمان بورس چیست، پاسخ داد: این فرایند به شرط تکمیل بودن مدارک و مستندات متقاضی ظرف مدت یک هفته در سازمان بورس انجام می‌شود. از دلایل طولانی شدن فرایند صدور مجوز فعالیت نهادهای مالی عدم ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز از سوی متقاضیان و یا تأیید صلاحیت‌ها و همچنین نواقص طرح تجاری صندوق‌ها و مستندات لازم از سوی موسسان است.در عین حال برخی استعلام‌های خاص گاهی اوقات فرایند صدور مجوز را برای سازمان بورس طولانی کرده است.

وی درباره صدور مجوز شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری نیز افزود: این نهادها نیز در صورتی که مدارک متقاضیان تکمیل و مستندات درخواستی بطور کامل ارائه شده باشد بلافاصله برای اخذ موافقت اصولی به هیات مدیره سازمان بورس ارسال می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا