عبور از 160

عبور از 160

براساس معاملات امروز چهار میلیارد و 628 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 13 هزار و 572 میلیارد ریال در 221 هزار و 153 نوبت داد و ستد شد.


در پایان معاملات امروز تالار شیشه ای شاخص بورس با 3209 واحد افزایش بر روی 160 هزار و 538 واحدی ایستاد تا یک رکورد دیگر در تالار شیشه ای رقم بخورد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس معاملات امروز چهار میلیارد و 628 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 13 هزار و 572 میلیارد ریال در 221 هزار و 153 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 938 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 826 واحد رشد داشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 583 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نیز سه هزار و 560 واحد افزایش یافت که این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 2 هزار و 341 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 6 هزار و 503 واحد افزایش یافت.
بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، همراه (همراه اول)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و اخابر (مخابرات) بیشترین رشد و تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 367 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 506 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش یک هزار و 78 میلیارد ریال و خودرو به ارزش هفت میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رده چهارم معاملات امروز گروه بانک ها با دادوستدی به ارزش 900 میلیارد ریال قرار گرفت و گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 767 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

شاخص فرابورس (آیفکس) هم در معاملات امروز 20 پله رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 878 واحدی قرار گرفت.
همچنین در بازار فرابورس، بیش از یک میلیارد و 78 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 675 میلیارد ریال دادوستد شد.
بر پایه معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، شراز (پالایش نفت شیراز) و دماوند(تولید برق دماوند) بیشترین تاثیر مثبت و نماد مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا