سه شنبه های فرهنگ سازی:

دومین لیگ ستارگان بورس، تجربه ای موفق و کارآ

دومین لیگ ستارگان بورس، تجربه ای موفق و کارآ

تجربه برگزاری موفق اولین دوره لیگ و تحقق اهداف از قبل تعیین شده، موجب شد تا این دوره لیگ، در سطح وسیع‌ تر و با حضور بیش از سه برابری دانشگاه ها نسبت به قبل برگزار شود. در این مسابقه، 30 تیم پنج ‌نفره دانشگاهی حضور داشتند.


 

در راستای فرهنگ‌ سازی و تقویت دانش کاربردی مالی و سرمایه ‌گذاری، دومین دوره لیگ ستارگان بورس با حضور تیم‌ های دانشجویی دانشگاه ‌های سراسر کشور که آینده‌ سازان و سکانداران اصلی کسب ‌و کارهای مالی، سرمایه ‌گذاری و اقتصادی هستند در تابستان 1397 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، از جمله اهداف برگزاری لیگ ستارگان، کشف و جذب استعدادهای دانشگاهی در بازار سرمایه؛ تقویت فرهنگ سهامداری و سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه؛ توسعه فرهنگ کارآفرینی با استفاده از توانمندسازی و توسعه مهارت‌های کاربردی؛ گسترش و بسط مفاهیم نوین بازار سرمایه؛ ایجاد انگیزه برای دانشجویان و تشویق به فعالیت در بازار؛ معرفی فرصت‌های شغلی نهادهای مالی؛ توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در رشته‌های مالی و اقتصادی؛ حمایت و پشتیبانی مالی از دانشجویان مستعد و توانمند؛ ارتقای دانش مالی و سرمایه‌گذاری دانشجویان و هم­افزایی جامعه دانشگاهی با فعالین بازار سرمایه با ترکیب دانش آکادمیک و تجربیات عملی بازار است.

 

تجربه برگزاری موفق اولین دوره لیگ و تحقق اهداف از قبل تعیین شده، موجب شد تا این دوره لیگ، در سطح وسیع‌ تر و با حضور بیش از سه برابری دانشگاه ­ها نسبت به قبل برگزار شود. در این مسابقه، 30 تیم پنج ‌نفره دانشگاهی حضور داشتند. این مسابقه به مدت 8 هفته معاملاتی در محل برگزاری مسابقه لیگ ستارگان بورس از ساعت 8:30 الی12:30 برگزار شد.

 

شرکت‌ کنندگان در مسابقه با سرمایه اولیه مشخص، اقدام به تشکیل سبد سهام و خرید و فروش اوراق بهادار کردند. پس از پایان مسابقه، سه تیم برتری که سبد سهام آن‌ها بیشترین بازدهی و ارزش را نسبت به سایر گروه‌ها داشت، برندگان مسابقه بودند.

 

در راستای ارتقای سواد مالی و به ‌ویژه فرهنگ ‌سازی در بازار سرمایه، دومین مسابقه لیگ ستارگان بورس با موفقیت و استقبال بی‌ نظیری برگزار شد، بدین منظور شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در نظر دارد چنین رویدادها و مسابقاتی مشابه را برای مخاطبین خاص دانشجویان در برنامه های آتی برگزار کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا