آموزش قراردادهای آتی زعفران در خراسان رضوی آغاز شد

آموزش قراردادهای آتی زعفران در خراسان رضوی آغاز شد

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: با توجه به برنامه امسال برای راه اندازی' قرادادهای آتی زعفران' با هدف حمایت زعفرانکاران، این دوره های آموزشی در استانهای تولیدکننده این محصول برگزار می شود.


دوره آموزشی 'قراردادهای آتی زعفران' برای شماری از کشاورزان خراسان رضوی در سطح چهار شهرستان این استان برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، و به نقل از ایرنا، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: با توجه به برنامه امسال برای راه اندازی' قرادادهای آتی زعفران' با هدف حمایت زعفرانکاران، این دوره های آموزشی در استانهای تولیدکننده این محصول برگزار می شود.
اکبر میرزاپور افزود: برگزاری این دوره ها پیش نیاز اجرای موثر و مفید قراردادهای آتی زعفران است.
وی در توضیح نحوه اجرای قراردادهای آتی زعفران ادامه داد: در این قالب با تعیین مدت، قرار گذاشته می شود تا زعفران به قیمت مشخصی در پایان مدت توافق توسط بورس کالای ایران از کشاورز خریداری شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: در این توافق، پول و کالایی رد و بدل نمی شود بلکه صرفا توافق و ضمانت اجرای توافق(تعیین مبلغی به عنوان خسارت) در میان است.
وی افزود: این قرارداد موجب می شود قیمت آینده یک کالا ثابت باشد ضمن اینکه کشاورز با خیال راحت می تواند مطمئن باشد محصول تولیدی اش با قیمت مشخص و قطعی خریداری می شود بنابراین شاهد تقویت بازار زعفران و دلگرمی کشاورزان خواهیم بود.
میرزایی هدف از برگزاری این دوره ها را آشنایی زعفرانکاران و بهره برداران با این قراردادها ذکر و بیان کرد: در خراسان رضوی طبق توافق و هماهنگیهای اولیه دوره آموزشی در چهار شهرستان زاوه، تربت حیدریه، نیشابور و مشهد برای 300 کشاورز و زعفرانکار از دیروز 16 اردیبهشت برپا شده است.
وی ادامه داد: افزود: این دوره ها به مدت دو روز ادامه دارد و هماهنگی به منظور برگزاری دوره آموزشی برای سایر شهرستانها نیز در حال انجام است.
پائیز پارسال 280 تن محصول از 84 هزار هکتار مزرعه زعفران در خراسان رضوی برداشت شد. این میزان در سال پیشتر برداشت 256 تن زعفران از 81 هزار هکتار زمین بود. فعالیت در حوزه تولید زعفران در خراسان رضوی برای 131 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. پارسال 185 تن زعفران تولید خراسان رضوی به ارزش 268 میلیون و 250 هزار دلار به کشورهای جهان صادر شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا