رئیس سازمان مدیریت قم:50 هزارمیلیارد تومان بودجه دولت صرف یارانه ها می شود

رئیس سازمان مدیریت قم:50 هزارمیلیارد تومان بودجه دولت صرف یارانه ها می شود

قم - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت:اگر در خوشبینانه ترین حالت مبلغ 180 هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب دولت تحقق پیدا کند، 50 هزار میلیارد آن یارانه است.

حسن رضوی سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مجتمع فرهنگی طلوع مهر قم افزود: ما با پول یک ماه یارانه می توانیم سه طرح عمرانی مشابه انتقال آب به قم را به سامان برسانیم.
رضوی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیاز به جراحی دارد، گفت: در کجای دنیا پول کار می کند، برخی افراد سرمایه دار پول های کلان در بانک گذاشته و سودهای بالایی هم دریافت می کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اظهار داشت: کشورهای همسایه ما اگر تورم هم داشتند ولی چون بانک ها به کمک آنها آمدند تولید خود را سرپا نگه داشتند، ولی اقتصاد ما برعکس است و تا زمانی که بانک های ما اینگونه عمل می کنند و سیاست های بانکی ما تغییر نکند از رکود تورمی خارج نمی شویم.
وی ادامه داد: اینکه فکر کنیم اقتصاد علمی است که بر اساس نظرات شخصی اداره می شود، اشتباه است، در اوج دوران پول داری اثبات شده که مدیریت اقتصاد با نظرات شخصی، جواب نمی دهد و اگر تدبیر و تجربه نداشته باشیم و از تجربه های کارشناسان و دنیا استفاده نکنیم حتی در اوج پول داری بدبخت هستیم.
وی ادامه داد: اقتصاد تحت هر شرایطی باید بر اساس تدبیر، عقلانیت و فارغ از نگاه های سیاسی مدیریت شود تا بتواند به شکوفایی، رشد تولید و توسعه دست پیدا کنیم.
رضوی تصریح کرد: در شرایط جدید حوزه علمیه، اساتید دانشگاه و کارشناسان باید به کمک دولت بیایند و تشویق کنند، اقتصاد ما سیاست زده شده است.
رضوی ادامه داد: اگر ما ادعا می کنیم به رشد هشت درصدی برسیم آیا بسترهای آن را فراهم کردیم؟ این امکان پذیر است ولی در بسیاری جاها را باید جراحی و اقتصاد را از سیاست جدا کنیم و همه برای جوانان و اشتغال دلسوزی کنند و باید عموم مردم را درگیر اقتصاد کنیم.
رضوی گفت: بیشتر از 80 درصد اقتصاد ما دولتی است و باید به سمتی برویم که دنیا تجریه کرده و اگر نرویم خطاست، بحث های اقتصادی را سیاسی نکنیم، هر کدام از استان های کشور می توانند در توسعه کشور محور باشند.
وی ادامه داد: در سیاست های کلان کمتر به استان ها توجه شده است، در قم خام فروشی در معادن در اوج قرار دارد، ما هزار میلیارد تومان در فولاد و500 میلیارد در منوریل و مترو هزینه کردیم، اگر این دو مورد را معادن و یا در دریاچه نمک هزینه می کردیم بسیار سودآورتر بود.
رضوی گفت: شرکت فولاد ما اکنون با ظرفیتی کمتر از 20 درصد کار می کند و حدود 600 میلیارد تومان هم به بانک بدهی دارد و منوریل نیز با 400 میلیارد تومان هزینه راکد مانده است.
**عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در این مراسم گفت: اگر اقتصاد در کشوری به ثبات برسد حوادث و تلاطم های مختلف نمی تواند در شرایط سخت، آن کشور را از پای درآورد، بنابراین اقتصاد پویا باعث ثبات و قدرت یک کشور محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا حسینی افزود: در دنیای امروز مکاتبی وجود دارند که ثبات و قدرت هر حکومت را به اقتصاد آن محک می زنند و کشوری که اقتصاد بهتر و پویاتر داشته باشد قدرتمندتر است.
وی ادامه داد: دربرخی کشورها از اقتصاد به عنوان نماد قدرت یک کشور نام می برند و روزی قدرت نظامی به عنون قدرت برتر است ولی امروز در کنار اقتصاد، اطلاعاتی وجود دارد که در اختیار هر کشوری قرار گیرد به قدرت برتر تبدیل خواهد شد..
حسینی گفت: دلیل اینکه برخی کشورها، مغزها را جذب می کنند، حجم اطلاعات برای تولید قدرت و اطلاعات دارند.
وی همچنین گفت: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، کارشناسان مباحث زیادی را مطرح کردند ولی درست برای ما تییین نشد که این اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب این همه تاکید می کنند، چیست، ابعاد ناشناخته زیادی دارد و اگر اقتصاد مقاومتی را خوب درک نکنیم عده ای فکر می کنند ریاضت اقتصای است که برخی کشورها امروز درجهان به کار می گیرند.
حسینی گفت: سیاست مجمع برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان ارشد نظام و مسئولان و مدیران استان از وضعیت روز جامعه برای آگاهی دوستان برای آگاهی و بصیرت در تصمیم گیری ها می باشد و این نشست نیز بر همین اساس برگزار شد.
در این مراسم حجج اسلام و المسلمین محسن غرویان، علی بنایی معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری قم ، علی نظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین و احد جمالی معاون سیاسی استانداری قم و برخی مدیران کل استان قم حضور داشتند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا