وزیر صنعت در لرستان: سقف معاملات فولاد در بورس برای حذف رانت از زنجیره تولید برداشته می شود

وزیر صنعت در لرستان: سقف معاملات فولاد در بورس برای حذف رانت از زنجیره تولید برداشته می شود

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سقف معاملات فولاد در بورس برای حذف رانت از زنجیره تولید برداشته می شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد شریعتمداری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد الیگودرز در جمع خبرنگاران این شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: در این مجموعه صنعتی الیگودرز غیر از بخش مرکزی، حوزه های پیرامونی همچنان دچار برخی از عقب ماندگی های تاریخی است که باید در این عرصه قدم های جدی تری برداشته شود.

وی افزود: تمدید مدت معافیت مالیاتی منطقه محروم حوالی الیگودرز که قبلاً از صنعت برخوردار بوده می تواند موجبات جلب و جذب سرمایه را در این منطقه فراهم کند که در این سفر در رابطه با این موضوع گفت وگو کردیم و در تهران موارد ذی ربط منعکس می شود تا در صورت امکان با تمدید برخی از نقاط خاص در استان امکان سرمایه گذاران بیشتری در این بخش فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات عام همه واحدهای صنعتی را مربوط به تغییرات شرایط تأمین ارز در کشور دانست و عنوان کرد: با تصمیماتی جدیدی که کمیسیون سیاست گذاری ارزی دولت اتخاذ کرده است به تدریج مشکلات تأمین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی از طریق شبکه نیما بیش ازپیش مرتفع می شود و با سهولت بیشتری می توانند به منابع ارزی دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: همه تلاش ما این است که مواد اولیه واحدهای تولیدی که در گمرکات معطل مانده بود با بخش نامه اخیر تسهیل و شرایطی فراهم شود تا مواد اولیه واحدهای تولیدی را بیش ازپیش فراهم کنیم.

شریعتمداری گفت: در داخل با برداشتن سقف معاملات در بورس در حوزه فولاد شرایطی فراهم شده تا بتوانند به صورتی نوبتی واحدهای تولیدی فولاد از مواد اولیه لازم برخوردار شوند و هیچ رانتی در خط تولید فولاد از ابتدا وانت های زنجیره وجود نداشته باشد، البته در انتها محصولات موردنیاز عامه مردم باقیمت گذاری تثبیتی مورد کنترل نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت و به این ترتیب یک شرایط مطلوب تری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی به ویژه مقاطع ساختمانی خواهیم داشت.

وی بازدید از برخی از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از این واحدها دارای محصولات باکیفیت خوب هستند و فرآورده های نفتی تولید می کنند و برخی از واحدهای تولیدی نیز از کمبود و نیازمندی های حوزه پتروشیمی گلایه هایی داشتند که آن را با برداشتن سقف معامله در حوزه فروش مواد پتروشیمی به ویژه مواد پلیمری در بورس پیگیری می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به نظر می رسد از هفته آینده شاهد روان تر شدن بازار و تأمین مواد اولیه موردنیاز واحدهای مختلف تولیدی پتروشیمی باشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از دو واحد صنعتی تولید میلگرد و محصولات پتروشیمی الیگودرز عنوان کرد: سرمایه در گردش مشکل عمومی واحدهای تولیدی است که امیدواریم با افزایش حد در مصوبه شورای پول و اعتبار، این مشکل برای همه واحدهای تولیدی برطرف شود، موضوع در دستور رسیدگی شورای پول و اعتبار است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا