با افزایش تنش های اقتصادی طلا گران می شود؟

با افزایش تنش های اقتصادی طلا گران می شود؟

موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس پیش بینی کرده است که نگرانی های جدید مالی می تواند قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس نگه دارد.

موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس بر این باور است که نگرانی های مالی در عرصه بین المللی در نهایت موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از کیتکو نیوز، قیمت طلا از آوریل تاکنون با یک روند نزولی روبرو شده و در 6 ماه گذشته 9 درصد ارزش خود را از دست داده است. عامل اصلی افت قیمت جهانی طلا ، افزایش ارزش دلار آمریکا و وضعیت نگران کننده اقتصادی در کشورهای نوظهور به خصوص ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است.

بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس پیش بینی کرده است که نگرانی های جدید مالی می تواند قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس نگه دارد.

نگرانی های مالی در عرصه بین المللی در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. در صورت تشدید نگرانی های مالی در جهان قیمت طلا با افزایش چشمگیر و فزاینده ای روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت جهانی طلا باشد.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است 25 سپتامبر برگزار شود و گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال ررزو در این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا