تحولات چشمگیردربرنامه هسته‌ای حاصل شد

آژانس تا 24 آذر گزارش نهایی می‌دهد

آژانس تا 24 آذر گزارش نهایی می‌دهد

مدیرکل آژانس توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را گواهی بر توفیق دیپلماسی توصیف کرد و گفت که پیشرفت‌ها ودر رابطه با برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در هفدهمین نشست عادی مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آژانس گفت که طبق موعد مقرر تا 15 دسامبر (24 آذرماه) نتایج بررسی‌های مربوط به مراحل اجرای برجام از سوی ایران را به شورای حکام آژانس ارائه خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی یادآور شد که شورای امنیت سازمان ملل در پی حصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام را به این آژانس واگذار کرده و او نیز طرح عملی خاصی را به‌منظور شفاف سازی در خصوص ابعاد برنامه‌های هسته‌ای ایران تنظیم کرده که همه مراحل آن در موعد مقرر یعنی 15 اکتبر (23 مهرماه) به‌طور کامل به پایان رسیده است.

مدیرکل آژانس هسته‌ای ادامه داد که مسئولین آژانس درحال حاضر در مراحل نهایی تحلیل و بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارند، هستند و او تا 15 دسامبر امسال نتایج این بررسی‌ها را برای تصمیم گیری‌های مقتضی در اختیار شورای حکام این آژانس قرار خواهد داد.

آمانو همچنین افزود که گرچه هنوز کارهای زیادی درپیش است اما پیشرفت‌های شایانی که در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران حاصل شده گواهی بر توفیق دیپلماسی است و نشان می‌دهد که حتی پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مسائل را می‌توان در صورت تمایل طرفین ذی‌نفع به گفتگو و مذاکره به‌طور مؤثر از میان برداشت.

وی تصریح کرد که نتایج حاصل در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران مدیون تلاش‌های مستمر مسئولین دولت ایران، آژانس هسته‌ای، کشورهای 1+5 و شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا