ازاستخراج بیش ازحد منابع معدنی قم بایدجلوگیری شود

ازاستخراج بیش ازحد منابع معدنی قم بایدجلوگیری شود

دنیای معدن - امیرآبادی گفت:متأسفانه در زمینه استخراج از منابع معدنی استان شاهد برخی زیاده روی هاهستیم که باید در برابر این قبیل رویه ها تدبیری دیده شود.

به گزارش دنیای معدن؛احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در چهارمین جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت:از ظرفیت های معدنی استان تاکنون استفاده درستی نشده است.

وی با ابراز ناخرسندی از نامعلوم بودن اولویت های سرمایه گذاری و اکتشافات معدنی در استان قم اضافه کرد: اولویت اکتشافی قم در بخش معدن باید مشخص شود تا از برخی افراط و تفریط های استخراج و اکتشاف در محصولات معدنی جلوگیری به عمل آید.

وی با ابراز تأسف از مدیریت اشتباه استان در استخراج منابع شن و ماسه بیان کرد: در استخراج معادن شن و ماسه قم شاهد افراط و تفریط های زیادی هستیم که همین مسئله سبب نوسان قیمت در مصالح ساختمانی شده است.

امیرآبادی با اشاره به اختیارات قانونی در جبران خسارت های ایجاد شده بر اثر فعالیت های معدنی تصریح کرد: شورای معادن استان این اختیار را دارد تا یک درصد از منابع حاصل از فعالیت های معدنی را برای توسعه و عمران روستاهای اطراف دریافت و در همان مکان هزینه کند.

وی با انتقاد از برخی اطلاعات غیر دقیق این شورای در مورد بهره برداری از برخی معادن استان ابراز کرد: متأسفانه نظرات و مباحث این شورا نادرست بوده و قانع کننده نیست و بر مبنای این اطلاعات نمی توان اقدام دقیقی انجام داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی افراط و تفریط های موجود در استخراج از منابع معدنی استان عنوان کرد: متأسفانه در زمینه استخراج از منابع معدنی استان شاهد برخی زیاده روی ها هستیم که باید در برابر این قبیل رویه ها تدبیری دیده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات ایجاد شده در بهره برداری از یکی از معادن استان افزود: به بهره بردارانی که دارای اهلیت نبوده نباید مجوز سرمایه گذاری در معادن استان داده می شد و شورای معادن قم در این زمینه عملکرد مطلوبی ندارد.

امیرآبادی با نامطلوب دانستن آمارهای مبهم و غیر واقعی شورای معادن استان تأکید کرد: شورای معادن استان باید توجه داشته باشد تمام منابع موجود در بخش معادن بیت المال بوده و باید آمار و اطلاع دقیقی از تمام هزینه کردها و درآمدهای معدن های استان داشته باشد.

انتهای پیام/ح

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا