مدیر عامل شرکت مس اعلام کرد

طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره با 82 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره با 82 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

اجرای طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره به منظور تجهیز و بهره برداری از معدن چهل کوره با 82 درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه های در دست اجرای این شرکت است.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد مرادعلیزاده گفت: طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره در استان سیستان و بلوچستان در راستای اشتغال زایی و حمایت این شرکت از مناطق محروم اجرا می شود.

 
وی در خصوص ماهیت و اهداف تعریف شده این پروژه گفت: طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره به منظور تجهیز و بهره برداری از معدن چهل کوره به ظرفیت 300 هزار تن خاک سولفیدی و تولید سالانه 16700 تن کنسانتره مس با متوسط عیار 20 درصد در سال تعریف شده است.

 
مرادعلیزاده با بیان اینکه این طرح اگرچه با توجه به قیمت کنونی مس جزو پروژه های غیراقتصادی شرکت است، اما با توجه به رویکرد شرکت مس در زمینه اشتغال زایی در مناطق محروم پیگیری می شود.

 
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان برخوردار از معادن مس و یکی از مناطق محروم است و اجرای این پروژه باعث ایجاد اشتغال در منطقه و شکوفایی آن خواهد شد.

 
مدیر عامل شرکت مس، در خصوص اشتغال زایی این پروژه در منطقه محروم سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر میزان پیشرفت کل طرح 82 درصد است و هم اکنون بالغ بر 450 نیروی کار در کل طرح مشغول به فعالیت هستند و در زمان بهره برداری کامل 250 نفر مشغول به کار خواهند شد.

 
کانسار مس چهل کوره در 120 کیلومتری شمال غربی شهر زاهدان قرار دارد و یکی از چندین ذخیره شناخته شده در زون تقاطع بلوک لوز و زون فلیشها است. کانسارهای معدنی این منطقه شامل: شوه، سیاه جکول، چشمه رضایی، شوراب، چهل کوره، آب منگو، نسق پورچنگی، چاه کلب، قلعه زری، کوه سرخ است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران