برگزاری اجلاس معدن و صنایع معدنی 10 و 11 خردادماه 1394 تهران

چالش های بخش معدن را به فرصت تبدیل کنیم

چالش های بخش معدن را به فرصت تبدیل کنیم

اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران که روزهای 10 و 11 خرداد ماه آینده در تهران برگزار می شود، می تواند امکانی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور باشد و راه را برای ورود سرمایه های خارجی به این بخش باز کند.

تحولات جهانی در سال های اخیر لزوم سرمایه گذاری در بخش های مهم اقتصادی بخصوص بخش معدن و صنایع معدنی برای کشورهای معدن خیز را دو چندان کرده است.
در ایران مقام های ارشد دولت و مجلس شورای اسلامی نیز تحت تاثیر تحولات بین المللی ، طی سال های اخیر توجه به بخش معدن و صنایع معدنی را افزایش داده و با حذف یا اصلاح برخی قوانین و مقررات ، سرمایه گذاری در این بخش را مورد حمایت قرار داده اند.
کارشناسان اقتصادی می گویند در شرایط فعلی یکی از مهمترین تحولاتی که می تواند بر رونق بخش معدن و صنایع معدنی ایران تاثیرگذار باشد، به نتیجه رسیدن مذاکرات و لغو تحریم های اقتصادی است.
به عبارت دیگر لغو تحریم های بین المللی می تواند راه ورود سرمایه گذاران خارجی و همچنین تامین کنندگان مالی بین المللی برای طرح های کلیدی بخش معدن و صنایع معدنی را هموار و به صادرات این بخش کمک کند. علاوه بر این ، با ورود سرمایه گذاران خارجی و صاحبان شرکت های معتبر معدنی به ایران زمینه ورود فناوری های نوین و روز جهان در بخش معدن ایران هم فراهم می شود.
یکی از مشکلات بخش معدن، صادرات مواد خام معدنی است که از کمبود سرمایه گذاری در سال های گذشته ناشی می شود. با سرمایه گذاری های جدید می توان این مشکل را برطرف و مواد معدنی ارزشمند را با ارزش افزوده بالاتر صادر کرد.
رشد بهره وری معادن و صنایع معدنی در دنیا، همراه با افت شدید قیمت مواد معدنی و صنایع معدنی و همچنین افت قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت همگی از تاثیرگذارترین چالش های فراروی بخش معدن و صنایع معدنی است. برگزاری این اجلاس که در آن اندیشمندان و صاحب نظرانی از اقصی نقاط جهان حضور دارند، می تواند زمینه ای را فر اهم کند که ایران فرصت های سرمایه گذاری خود را معرفی کند و در نتیجه چالش را به فرصت های جدید تبدیل نماییم.
آنچه بیش از پیش اهمیت دارد، علاوه بر تقویت حمایت های منطقی از سوی مسئولان نظام ، اجرای صحیح قوانین بخصوص قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین قانون رفع موانع تولید است.
استقبال شرکت های داخلی و خارجی از این همایش با رشد چشمگیری ادامه دارد به طوری که تا روز 23 اردیبهشت ماه جاری 286 شرکت ایرانی و خارجی آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس دو روزه اعلام کرده اند.
در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران علاوه بر برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی ، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت های ایرانی و خارجی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

استیل پدیا خیر صنعت فولاد و معدن فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران