رفت و برگشت مس در رینگ لندن

رفت و برگشت مس در رینگ لندن

قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن که از دو هفته پیش در سطح ۵ هزار دلار معامله می‌شود و حتی در این مدت به قیمت‌هایی حدود 4888 دلار نیز رسید، در پایان معاملات هفته گذشته دوباره به مدار ۵ هزار دلار برگشت.

 

مهم‌ ترین‌ عامل کاهش قیمت مس و دیگر فلزات اساسی، نگرانی درباره کاهش تقاضا برای این مواد در چین است. البته مس از چهارشنبه هفته گذشته در مدار رشد قرار گرفت، اما براساس پیش بینی تحلیلگران بازارهای جهانی به دلیل افزایش تولیدات شیلی و وجود ابهام در تقاضای چین، چشم‌ انداز این فلز سرخ در کوتاه مدت مثبت نیست.

 

براساس آمار معاملات بورس فلزات لندن، خریـد نقدی مس در ساعـات معاملاتی روز جمعه با افزایش همراه شد و با نرخ 5094 دلار بر تن معامله شد. همچنین فروش نقدی مس نیز با افزایش رو به رو شد و به 5095 دلار رسید. سفارش خرید مس برای سه ماه آینده نیز 5075 دلار و ۵۰ سنت بود که این امر نشان‌ دهنده پیش‌ بینی منفی معامله‌ گران لندنی از قیمت مس طی سه ماه آینده است.

 

هر تن مس در ساعات معاملاتی پنج‌ شنبه گذشته به هر تن 5029 دلار رسیده بود. در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم با قیمت 1549 دلار و50 سنت و 1550 دلار صورت گرفت. قلع هم با نرخ ۱۴ هزار و ۳۵۵ دلار خریداری و به هر نرخ ۱۴۳۶۰ دلار در هر تن فروخته شد.

 

خرید و فروش روی با نرخ 1792 دلار و 50 سنت و 1793 دلار ثبت شد. سرب هم با نرخ 1675 دلار خریداری و 1677 دلار به فروش رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران