نعمت زاده خبر داد

برنامه ریزی جدی برای حضور در بازارهای خارجی در پساتحریم

برنامه ریزی جدی برای حضور در بازارهای خارجی در پساتحریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ضروری است از هم اکنون برای کسب بازارهای خارجی و هدف، برنامه ریزی جدی به عمل آید تا پس از تحریم شیوه اجرایی آن مشخص شود.

 

محمدرضا نعمت زاده در جلسه شورای مشورتی امور بازرگانی اظهار داشت: ایجاد توازن در صادرات و واردات موضوع مهمی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را با جدیت دنبال می کند.

 

وی افزود: همانگونه که بازار ایران را در اختیار شرکای بازرگانی خود قرار می دهیم، باید از بازار صادرات آنها نیز بهره مند شویم.

 

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، بحث صادرات بسیار گسترده و تخصصی است و باید مراقب بود بازارهای صادراتی کشور با فعالیت افراد فاقد صلاحیت از بین نرود.

 

وی اضافه کرد: طی چهار ماهه نخست امسال به دنبال افت قیمت های جهانی همچنین جو حاکم در جامعه، تأثیرات متعددی بر صادرات کشور تحمیل شده است.

 

نعمت زاده خواستار جدی گرفتن امر صادرات با توجه به گستردگی و تنوع کالاهای تولیدی و اشباع بازارهای داخلی شد و آن را موضوعی بسیار ضروری دانست.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیوستن به سازمان تجارت جهانی بعد از برداشته شدن تحریم ها از برنامه های دولت است و در این رابطه تیمی تعیین شده تا این موضوع دنبال شود.

 

شرکت کنندگان در جلسه شورای مشورتی بازرگانی به بررسی علت های کاهش حجم و ارزش صادرات کالای غیرنفتی توسط اعضای شورا (اعم از تشکل ها، واحدهای صادر کننده، صاحب نظران و مدیران بخش دولتی) و راهکارهای برون رفت از آن پرداختند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران