رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

سنگان با ذخیره 1.2 میلیارد تنی در کلاس جهانی قرار گرفت

سنگان با ذخیره 1.2 میلیارد تنی در کلاس جهانی قرار گرفت

میزان ذخیره سنگ‌ آهن معادن سنگان با مشخص شدن نتایج اولیه طرح بزرگ اکتشاف،‌ با افزایش دو برابری به 1.2 میلیارد تن افزایش یافت و بدین ترتیب «سنگان» در رده کلاس جهانی از نظر ذخایر معدنی قرار گرفت.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از طرح‌های معدنی سنگان با اعلام خبر فوق افزود: اکتشافات تکمیلی در معدن سنگان نشان از افزایش میزان ذخایر سنگ‌ آهن سنگان به یک میلیارد و 200 تن می دهد به طوری که هم اکنون وجود یک میلیارد تن از این ذخایر به اثبات رسیده است.

 

مهدی کرباسیان با یاد آوری اینکه ذخایر به اثبات رسیده پیشین در سنگان 600 میلیون تن بود تصریح کرد: این میزان ذخایر پس از انجام برنامه اکتشاف تکمیلی در بخش غربی و مرکزی معدن به دست آمده است.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به دیگر ویژگی ذخایر معادن سنگان اشاره کرد و گفت: ذخایر معادن سنگان به صورت روباز است که این امر هزینه‌های استخراج را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و شاخص مهمی برای سرمایه‌ گذاران محسوب می‌شود.

 

او در عین حال،‌ سنگان را بزرگترین معدن روباز سنگ‌آهن ایران اعلام کرد و گفت: دستیابی به ذخایر بیش از یک میلیارد تن در معادن سنگان- طبق گزارش و مولفه‌های ارایه شده از سوی شرکت کانی کاوان شرق مشاور طرح- سبب شد که این معدن در کلاس جهانی از نظر میزان ذخایر قرار گیرد.

 

به گفته وی یکی دیگر از نتایج به دست آمده از اکتشاف 12هزار کیلومتری ناحیه سنگان، کشف 42 نقطه امیدبخش در این منطقه است.

 

طرح بزرگ و جدید اکتشاف معادن در کشور از دی ماه سال 1392 با همکاری سه جانبه وزارت صنعت معدن و تجارت،‌ سازمان زمین‌ شناسی و ایمیدرو آغاز شد که هدف آن اکتشاف ذخایر معدنی در 200هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور است.

 

این طرح از با توجه به پتانسیل های معدنی در نقاط شمال شرق کشور، از سنگان- عسلویه شرق ایران- شروع شد و سپس به جنوب شرق، ‌جنوب،‌ مرکز و شمال غرب ایران تسری یافت. در حال حاضر به گفته مجری طرح اکتشاف، تنها نتایج اولیه بخشی از این طرح نمایان شده است و انتظار می‌رود میزان ذخایر معدنی ایران بیش از پیش افزایش یابد. طرح‌های اکتشافی که تاکنون در ایران به اجرا در آمده تنها 7 درصد از مساحت کشور را شامل شده بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران