یک تهدید جدید برای بازار سنگ آهن

یک تهدید جدید برای بازار سنگ آهن

رژه برنامه ریزی شده دولت چین به منظور گرامی داشت پایان جنگ جهانی دوم ممکن است آخرین تهدید برای تشدید رکود در بازار جهانی سنگ آهن باشد.

 

پکن از رهبران بسیاری از کشورهای جهان دعوت کرده تا در این رویداد که برای سوم سپتامبر برنامه ریزی شده است شرکت کنند. دولت چین قصد دارد از طریق این برنامه نشان دهد که این کشور چقدر در زمینه مقابله با آلودگی هوا و تمیزسازی هوای پایتخت چین موفق عمل کرده است. آسمان پایتخت چین به صورت مستمر با آلودگی و دود سنگین ناشی از فعالیتهای صنعتی در استانهای همجوار مانند هبی پوشانده شده است. حدود یک چهارم از کل ظرفیت تولید فولاد چین در استان هبی قرار دارد.

 

سال قبل چین در راستای سیاست کنترل آلودگی هوا و رعایت مسائل محیط زیست دستور کاهش ظرفیت تولید فولاد این کشور را به ویژه در مناطق نزدیک به پکن صادر کرد. اتفاقی که باعث شد تقاضای سنگ آهن چین به شدت کاهش یافته و در نتیجه بازار جهانی این ماده معدنی دستخوش تحولات گسترده ای شود. چین بزرگترین تولید کننده فولاد جهان است و نزدیک به دو سوم از کل سنگ آهنی که در جهان تجارت می شود نیز توسط چین خریدار می شود.

 

به گزارش وال استریت ژورنال، سیاستهای دولت چین باعث شده تا از نوامبر سال قبل تاکنون تولید ماهانه فولاد چین بیش از 6 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت سنگ آهن نیز طی دو هفته اخیر بیش از 5 درصد کاهش یافته است.

 

خبرگزاری دولتی شینهوای چین نیز گزارش داد که دولت چین قصد دارد در زمان برگزاری مراسم رژه تا 40 درصد از میزان آلودگی هوای پکن بکاهد. سیاستی که می تواند به تعطیلی و توقف تولید هرچه بیشتر کارخانه های فولاد سازی چین در هفته های پیشرو منجر شود که در نتیجه تقاضای سنگ آهن چین نیز مجددا دستخوش کاهش خواهد شد.

 

China’s Big Parade Rains on Iron-Ore Markets


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران