وضعیت قرمز برای کارخانه های فولاد چین

وضعیت قرمز برای کارخانه های فولاد چین

اکثر کارخانه های فولاد کاهش قابل توجهی را در سود 6 ماه نخست سال 2015 شاهد بوده اند که ناشی از اشباع بازار داخلی چین نسبت به فولاد است.

 

شرکت هونژینگ (Hongxing Co Ltd) که سهام دار عمده آن، شرکت آهن و فولاد جیوگوانگ (Jiuquan Iron & Steel) است، بدترین نتیجه را گزارش کرده است. این شرکت اعلام کرده است که در نیمه نخست سال 2015، به میزان 1.55 میلیارد یوآن (242 میلیون دلار) ضرر به همراه داشته که عمدتا به دلیل اضافه ظرفیت تولید، رشد کند اقتصاد در چین، و کاهش چشمگیر قیمت فولاد بوده است.

 
شرکت شوگنگ پکن (Beijing Shougang Co Ltd)، یکی دیگر از تولید کنندگان اصلی است که برای نیمه اول سال خود، ضرری معادل 200 تا 300 میلیون یوآن را تخمین زده است.

 

سازمان توسعه و نوسازی ملی چین، کارخانه های متوسط مقیاس و بزرگ مقیاس فولاد، درآمدی بالغ بر 1,500 میلیارد یوآن در 6 ماه نخست سال کسب کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهشی 17.9 درصدی حکایت میکند. با این حال تجارت ساخت فولاد در این کارخانه ها، ضرری به میزان 21.7 میلیارد یوآن به همراه داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 16.8 میلیارد یوآن بالاتر بوده است.

 

در حدود 43 درصد از کل کارخانه های فولاد چین، برای نیمه اول سال 2015، ضرر مالی گزارش کرده اند و تنها 3 شرکت، سود خود را با افزایش همراه دانسته اند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران