آغاز به کار معادن سنگ آهن هند؛ درست در هنگام رکود قیمت

آغاز به کار معادن سنگ آهن هند؛ درست در هنگام رکود قیمت

در میان تولید افزون بر نیاز سنگ آهن، استان گوا در کشور هند، پس از 3 سال توقف در تولید، آماده استخراج سنگ آهن میشود.

 

قیمت سنگ آهن 62 درصد، روز دوشنبه (2 شهریورماه) به میزان 5 درصد کاهش یافت و اکنون در قیاس با قیمت سال گذشته، کاهشی 40 درصدی را نشان میدهد. معادن گوا در شرایطی ماه اکتبر آغاز به کار خواهند کرد که گلدمن ساکس (Goldman Sachs Group) برای 18 ماه آینده کاهش 30 درصدی قیمت سنگ آهن را پیش بینی کرده است.

 
س. سریدهار (S. Sridhar) ، مدیر اجرایی انجمن صادرکنندگان مواد معدنی گوا، در خصوص بازار فعلی سنگ آهن گفت: "اکنون سنگ آهن در داخل معدن، بیش از سنگ آهن استخراج شده می ارزد. با قوانین مالیاتی حاضر و کاهش قیمتها به خاطر خرید کمتر از سوی چین، صادرات با شکست مواجه خواهد بود".

 
گوا که زمانی بزرگترین صادرکننده سنگ آهن کم عیار هند محسوب میشود، معادن خود را در سپتامبر سال 2012 تعطیل کرد زیرا ادعاهایی مبنی بر معدنکاری غیرقانونی مطرح شده بود. این معادن اکنون علیرغم افت قیمت مواد معدنی و ارزش یوآن، در حال بازگشایی هستند و هدف آنها نیز دستیابی به بازارهای صادراتی است.

 
مالیاتهای داخلی که بر روی مواد معدنی وضع میشود بر وخامت اوضاع می افزاید؛ خصوصا در قیاس با رقبای استرالیایی که به گفته شرکت ودانتا (Vedanta Ltd) بزرگترین رقیب هندوستان خواهند بود.

 
الف.ن. جاشی (A.N. Joshi)، معاون بخش سنگ آهن شرکت ودانتا، که اوایل ماه جاری یکی از معادن خود را مجددا فعال کرده است، در این خصوص گفت: "دولت باید به تمام مالیاتهای وضع شده نگاه دوباره بیندازد. عملیات تولید مواد معدنی باید چنان هوشمندانه انجام شود که بازار کنونی "پر تر از حد ظرفیت"، صدمه بیشتری نبیند."

 
صادرات سنگ آهن از گوا در 12 ماه منتهی به 31 مارس 2016، به میزان 10 میلیون تن متریک برآورد شده است؛ در حالیکه انجمن مزبور، در سال مالیاتی 2012، این مبلغ برابر 56 میلیون تن بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران