کدام معادن سالانه از پرداخت حقوق دولتی معاف می‌شوند؟

 کدام معادن سالانه از پرداخت حقوق دولتی معاف می‌شوند؟

مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره برداران معادن که طرح‌های پژوهشی کاربردی در فعالیت‌های معدنی اجرا کنند از پرداخت حقوق دولتی معادن تا 10 درصد و حداکثر 50 میلیارد ریال سالانه معاف می‌شوند.

 

عباسعلی ایروانی افزود: تصمیم یاد شده براساس ماده 35 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به موجب تبصره 10 و بند الف آن شکل اجرایی به خود می گیرد.

 

او اضافه کرد: بهره برداران معدنی که برای پژوهش های کاربردی به منظور ارتقای بهره‌ وری، فناوری، بهینه سازی مصرف انرژی و یا تولید علم در حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کنند، از پرداخت حقوق دولتی معادن با مشخصه یادشده، برخوردار می شوند.

 

ایروانی توضیح داد: بهره برداران معادن می توانند برای طرح خود با یکی از مراکز آموزش عالی و پژوهشی قرارداد امضا کنند و پیش نویس آن را به دبیرخانه کارگروه تخصصی مربوطه در دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت تحویل دهند.

 

او یاد آور شد: طرح‌های ارایه شده پس از تصویب در کارگروه تخصصی و تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرا ابلاغ می شود و متقاضی پس از تصویب طرح بلافاصله قرارداد خود را با مرکز علمی منعقد و در مدت اجرای طرح گزارش پیشرفت را دبیرخانه کارگروه گزارش می کند.

 

ایروانی گفت: مدت اجرای این طرح براساس قرارداد حداکثر دو سال تعیین شده است. در سال 1393 بالغ بر 519 میلیارد و 550 میلیون و 800 هزار تومان حقوق دولتی از معادن کل کشور وصول شد که در مقایسه با سال 92 کاهش 12.4 درصدی داشت.

 

سال 92 حقوق دولتی معادن وصول شده به رقم 593 میلیارد و 412 میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود. آمارهای منتشره حاکی است، در سطح کشور پنج هزار و 400 معدن فعال هستند که سالانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود.

 

پیش بینی شده، امسال مجموع مواد معدنی استخراجی در سال پایانی برنامه پنجم توسعه به رقم 450 میلیون تن برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران