صادرات، اولویت نوردکاران در سال ۹۷ برای حفظ اشتغال

صادرات، اولویت نوردکاران در سال ۹۷ برای حفظ اشتغال

نخستین جلسه هم اندیشی نوردکاران در سال 97 برگزار شد و حاضرین ضمن رصد بازار فولاد و شرایط ارزی کشور، راهکارهای مدیریت بازار مقاطع طویل فولادی در شرایط فعلی را بررسی کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد خوروش عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص این جلسه به گفت: امروز جلسه ی بسیار خوبی بود و پیرامون مسائل مختلف به ویژه در ارتباط با وضعیت ارزی کشور و مقررات صادراتی و ارز حاصل از صادرات و تاثیرات سیاست های ارزی دولت بر وضعیت صادرات و بازار داخلی فولاد کشور صحبت شد که انشالله در جلسه هیئت مدیره انجمن در این خصوص بیشتر بحث می شود.

 

خوروش با اشاره به کاهش ۷ درصدی تولید میلگرد در سال ۹۶ اظهار داشت: بررسی آمار تولید واحدهای نوردی در سال گذشته نشان می دهد که مجموع تولید میلگرد واحدهای تاثیرگذار متاسفانه ۱۳درصد کاهش داشته است که حتی بعضی از واحدها مجبور شده اند تولید خود را بیشتر کاهش دهند اما با ورود کارخانجات جدید در سال ۹۶، این کاهش تولید به ۷ درصد رسیده است. بر همین اساس و به دلیل حفظ اشتغال در کارخانجات نوردی قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود که از آن جمله توسعه صادرات محصولات نهایی است که امیدواریم با کمک و حمایت دولت این کار عملیاتی شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: بازار محصولات نوردی در وضعیت رکود است و به احتمال زیاد در سال جدید ممکن است این رکود بیشتر هم بشود لذا راهکار ادامه حیات کارخانجات محصولات نهایی و نوردکاران این است که به صادرات توجه بیشتری داشته باشیم. البته نوردکاران به عنوان حلقه پایانی زنجیره فولاد انتظار دارند که همکاری ها در جهت توسعه صادرات در طول زنجیره انجام شود و منافع کل زنجیره فولاد تامین شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران