رئیس شرکت KIOCL هند خبر داد

واردات سنگ‌ آهن از گل‌ گهر و صادرات گندله به ایران

واردات سنگ‌ آهن از گل‌ گهر و صادرات گندله به ایران

شرکت KIOCL هند اعلام کرد که به زودی با شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ایران وارد یک قرارداد همکاری خواهد شد. تحت این قرارداد قرار است سنگ آهن فاین از معادن گل گهر وارد هند شود و توسط شرکت KIOCL در تجهیزات مانگلور (کارناتاکا) به گندله تبدیل شود.

 

مالای چاترجی – رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت KIOCL – گفت: پیش بینی می شود نخستین محموله از سنگ آهن فاین گل گهر به میزان 50 هزار تن در ماه سپتامبر سال جاری به هند برسد. این شرکت هندی قصد دارد بعد از انجام فرایند یاد شده، گندله تولیدی را به ایران صادر کند. ما قصد داریم به زودی توافق نامه‌ای را با گل گهر امضا کنیم تا بتوانیم سالانه حدود یک میلیون تن سنگ آهن فاین را از معادن این شرکت ایرانی وارد کنیم.

 

وی افزود: کارخانه گندله سازی KIOCL به صورت استراتژیکی در نزدیکی بندر مانگلور واقع شده است و سنگ آهن صادراتی از این کشور می تواند ظرف تنها چهار روز به این کارخانه برسد. ظرفیت تولید کارخانه گندله سازی KIOCL در مانگلور سالانه 4 میلیون تن است.

 

معادن گل گهر ایران شامل 6 بخش معدنی می شود که در مساحتی به وسعت 40 کیلومتر مربع واقع شده اند. ذخایر معادن سنگ آهن گل گهر بالغ بر یک میلیارد و 135 میلیون تن تخمین زده می شود. بزرگترین بخش از معادن گل گهر شامل بیش از 650 میلیون تن ذخیره است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت KIOCL همچنین اذعان کرد که گندله سازان هندی به دلیل واردات گندله ارزان از چین و کاهش ارزش یوآن، واحد پول چین که منجر به صادرات بیشتر این کشور به هند شده است، تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.

 

گندله وارداتی به هند هر تن 4500 روپیه به فروش می رود در حالی که هزینه تولید گندله در کشور بالغ بر 6500 روپیه می شود. طبق اعلام انجمن تولید کنندگان گندله هند (PMAI) حجم بالای واردات سنگ آهن فاین، گندله و محصولات فولادی به هند، گندله سازان و فولاد سازان هندی را مجبور به کاهش ظرفیت هایشان کرده است. گندله سازان هندی در حال حاضر تنها با 35 درصد از ظرفیت تولید خود از مجموع 83 میلیون تن ظرفیت تولید شان مشغول به کار هستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران