رهاورد همایش‌های فولادی

رهاورد همایش‌های فولادی

در طول سال شاهد برگزاری همایش‌های بسیاری در زمینه فولاد هستیم.این همایش‌ها به نوبه خود می‌تواند در زمینه برقراری تعامل بین مجموعه فولادی‌ها خوب عمل کند و سبب ایجاد تعامل بین واحدها و شرکت‌های به‌ویژه در بخش خصوصی شود زیرا از فولادسازان بزرگ و متوسط و کوچک می‌توانند گردهم آیند و از یک‌سو به ارائه محصولات خود و از سوی دیگر به مبادله اطلاعات در زمینه تخصصی تولید خود بپردازند.

 

به گزارش استیل پدیا، البته اگر این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح بین‌المللی باشد می‌تواند رهاورد بیشتری برای تولیدکنندگان به همراه بیاورد. اما فراتر از این گردهمایی آنچه باید مدنظر قرار گیرد ارتقای سطح پژوهش‌ها و فناوری در صنعت فولاد است، موضوعی که گویا در این صنعت و در چنین همایش‌هایی همچنان در حاشیه قرار دارد زیرا تمام هنر فولادسازی در کشور ما به اینجا ختم شده که سنگ‌آهن که به ظاهر برای دست‌اندرکاران این صنعت پایان‌ نیافتنی به نظر می‌رسد، استخراج کنیم و تا تولید شمش که یک محصول میانی فولاد و در حقیقت به‌نوعی مواد اولیه به‌شمار می‌رود، برسانیم و در نهایت یک‌سوم آن را صادر کنیم.

 

در حالی که غایت و هدف صنعت فولاد می‌تواند بسیار پیچیده‌تر و ظریف‌تر از اهدافی باشد که ما در این صنعت به پیش برده‌ایم. هرچند در تولید فولاد میانی به مراحل خاصی از تولید رسیده‌ایم اما آنچه می‌تواند به ارزش‌نهایی و ارزش‌افزوده بیشتر در صنعت فولاد ما را برساند، پیش رفتن به سمت محصولات نهایی است.

 

موضوعی که نیازمند توجه، سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه است؛ بنابراین می‌طلبد که در همایش‌هایی که برگزار می‌کنیم با سیاست‌های از پیش تعیین‌شده به سمت آشنایی با فناوری‌های روز جهان و دستاوردهای آنها در صنعت فولاد پیش برویم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران