دلالان بر این باورند

تثبیت قیمت های ورق گرم در شانگهای

تثبیت قیمت های ورق گرم در شانگهای

قیمت های ورق گرم دلالان در شانگهای ثابت بود و اغلب دلالان عقیده دارند در باقیمانده سال میلادی این قیمت ها ممکن است بیشتر کاهش یابد . ورق گرم 5 , 5 میلیمتری در شانگهای 840 , 1 تا 850 , 1 یوآن (289 تا 290 دلار) تحویل درب انبار و 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود .

 

به گزارش استیل پدیا، یک دلال از اهالی شانگهای گفت : قیمت های ورق گرم در این شهر به زیر 800 , 1 یوآن در ماه دسامبر خواهد رسید که بعلت تقاضای ضعیف در سال جاری می باشد . قیمت های ورق گرم در تیانجین اخیراً بدلیل شرایط نامساعد بازار و کاهش بیشتر قیمت ها در شانگهای به 730 , 1 یوآن کاهش یافته است .  

 

دیدگاه این دلال انعکاس نظر بقیه هم بود ، او افزود : اگر قیمت های فولاد همچنان پائین بماند کارخانه های چینی تولید فعلی خود را حفظ می کنند. تولیدکنندگان فولاد پذیرفته اند که هنوز تلاش جدی برای کاهش تولید انجام نداده اند و این کارخانه ها سعی دارند سطح تولید فعلی خود را حفظ کنند .

  

نمایندگان چندین فولاد ساز چینی در کارخانه آهن و فولاد آنشان (Anshan) واقع در شمال این کشور برای یافتن راه حلی در خصوص کاهش شدید قیمت ها گرد هم آمدند . به گفته یک دلال اهل شانگهای : اولین پیشنهاد ظاهراً این بوده که فولادسازان تسویه حساب با نمایندگی های خود را که براساس قیمت های قبلی در پایان هر ماه  انجام می شد و براساس میانگین قیمت ها در طول 15 تا 20 روز گذشته  بود را متوقف کنند . در پایان این نشست تصمیم همگانی گرفته نشد .

 

چندین دلال فعال در شانگهای هشدار دادند که کاهش صادرات فولاد در باقیمانده سال سبب روانه شدن ورق گرم های صادراتی به بازار داخلی خواهد شد و قیمت های داخلی بیشتر دچار افت می شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران