علت کاهش قیمت اخیر مس

علت کاهش قیمت اخیر مس

علت کاهش قیمت کمتر مس در مقابل بقیه فلزات پایه به دلیل مصارف مختلف مس در بازار است. بررسی‌ها در میان فلزات پایه نشان می‌دهد که فلز مس در دو هفته اخیر روند نزولی داشته و با کاهش قیمت مواجه شده است و این کاهش قیمت بازار جهانی در بازار ایران هم نیز اثرگذار بوده است.

 

در همین راستا حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در مورد کاهش قیمت مس گفت: قیمت مس در دو هفته اخیر روند رو به نزولی را داشته و با کاهش قیمت مواجه شده است و قیمت مس در مرز 5100 دلار است.

او افزود: مس در میان فلزات پایه کمترین درصد کاهش قیمت را نیز داشته و این دلیل را به خاطر تفاوت مصارف در بازار دانست. علت کاهش قیمت مس در روزهای گذشته کاهش قیمت جهانی و پایین آمدن رشد اقتصادی چین بوده است.

 

حسین‌قلی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت جهانی مس در بازار ایران هم تاثیرگذار است و مس در بازار ایران کاهش پیدا کرده است. قیمت مس در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است و به نظر من قیمت مس از این پایین‌تر نخواهد آمد.

او تصریح کرد: پیش‌بینی من برای قیمت مس اینکه است که در چند هفته بعد تغییر قیمت نداشته اما در دو سه ماه آینده شاهد افزایش قیمت فلزات پایه و مس نیز خواهیم بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران