افت قیمت قراضه ژاپن

در راستای روند نزولی بازارهای جهانی، هیوندایی استیل کره جنوبی قیمت خرید قراضه وارداتی سنگین کلاس ۲ از ژاپن را ۹ دلار پایین آورده و به ۳۲۶ دلار هر تن فوب رساند. در مجموع از ابتدای سال جاری این فولادساز کره‌ای قیمت درخواستی خرید قراضه از ژاپن را ۲۸ دلار هر تن پایین آورده است. روند بازارهای جهانی قراضه نیز نزولی است و هفته گذشته در ترکیه قراضه وارداتی ۱۰ تا ۱۲ دلار هر تن افت داشته است.

 بازار قراضه ترکیه فعلا در رکود

قیمت قراضه وارداتی در ترکیه فعلا در ثبات است و آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ حدود ۳۴۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. این هفته بازار فعالیت چندانی نداشته ولی بازار بیلت افزایش خرید‌هایی داشته است. خریداران ترک برای بیلت سی‌آی‌اس در ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر درخواست داده‌اند.در بازار داخلی آمریکا عرضه‌کننده‌ها تمایل ندارند قیمت‌های فوریه را پایین بیاورند و در بازار واردات ترکیه نیز دیگر حاضر نیستند تخفیف بیشتر بدهند؛ چون معتقدند قیمت بالا می‌رود. در نهایت می‌توان عنوان کرد که در بازار مواد اولیه رشد قیمت سنگ‌آهن اهمیت بیشتری داشته و این سیگنال قیمتی می‌تواند از بازار فولاد حمایت کند. این در حالی است که بهای ورق وارداتی در بازارهای شرق آسیا به سمت رشد قیمت‌ها متمایل شده است.

 

 رشد قیمت ورق وارداتی در جنوب شرق آسیا

با نزدیک شدن تعطیلات سال نو در چین قیمت ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا ۱۰ تا ۱۵ دلار هر تن بالا رفته است. به گزارش Steel mint اواسط فوریه در ویتنام نیز فستیوال بهاره خواهد بود. در حال حاضر ورق گرم چین در ویتنام ۵۹۹ تا ۶۰۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر است ولی فعلا معامله مهمی نهایی نشده است. ورق گرم ژاپن نیز ۶۲۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر است. محصول هند هم ۶۲۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا و در ثبات است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان