جزئیات دیدار مدیرعامل فولاد هرمزگان و مدیران ایریتک

جزئیات دیدار مدیرعامل فولاد هرمزگان و مدیران ایریتک

معاون متالورژي و معدن شرکت بين المللي ايريتك به همراه جمعي از مديران و کارشناسان زيرمجموعه اين شرکت با مديرعامل فولاد هرمزگان ديدار و بر دست يابي به راهکارهاي نهادينه کردن هرچه بيشتر، دانش فني روز دنيا در زمينه صنعت فولاد تاکيد كردند.

 

در اين ديدار اميرمسعود هراتيان، مديرعامل شرکت فولادهرمزگان گفت: شرکت ايريتک با توجه به سابقه طولاني و دارا بودن مديران و کارکنان مجرب خود و توانايي تأمين تجهيزات موردنياز صنعت فولاد، تاکنون نقش بسيار مهمي در خودکفايي کشور داشته و بدون شک در ادامه نيز مسؤوليتهاي سنگين تري عهده دار خواهد شد.

وي افزود: ايريتک پشتوانه صنعت کشور است کما اينکه اين توانايي را در صدور خدمات فني و مهندسي به خارج از کشور دارد.

 

مديرعامل فولاد هرمزگان افزود: با ساخت و بهره برداري از فولادهرمزگان، استان هرمزگان گامهاي اصلي خود را براي صنعتي شدن به سرعت برداشت و اين موضوع باعث ايجاد تغييرات بنيادي در زيرساختهاي آن شد که براي تداوم آن نياز به حمايت و همدلي بيشتري لازم است.

وي با اشاره به فضاي مثبت بوجود آمده پس از توافقات هسته اي، گفت: بايد با هوشمندي و تدبير لازم، از اين شرايط بهره حداکثري را برد و سعي کنيم با کامل کردن چرخه انتقال دانشي فني، منافع بيشتري را در کمترين زمان براي کشور بدست آوريم.

 

وي در خصوص طرح هاي توسعه اي فولاد هرمزگان تصريح کرد: اين طرح ها را با جديت هرچه تمامتر پيگيري کنيم، در عين حال تلاش خواهيم کرد با در اختيار داشتن خط توليد پيشرفته، محصولاتي توليد کنيم که از نظر کيفي بدون هرگونه مشکلي در بازارهاي داخلي و جهاني به فروش برسند.

 

بنا بر اين گزارش در جريان اين ديدار، حسن نعمتي معاون متالورژي و معدن شركت بين المللي ايريتك در خصوص تکنولوژي به کار گرفته شده در ساخت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان با تلاش و برنامه ريزي متخصصان كشور و با بالاترين سطح تكنولوژي بنا نهاده شده است، اين شرکت بايد نقش محوري در صنعت فولاد هرمزگان و سهم قابل توجهي در صنت فولاد كشور داشته باشد.

 

وي در خصوص فعاليت هاي مشترك فولاد هرمزگان و ايريتك، تصريح کرد: ايريتك همراه با شركت هاي تابعه خود و با اتکا به نيروهاي متخصص، بهره گيري از سيستم هاي مختلف و تعامل خوبي که با سازندگان توانمند دارد مي تواند حمايت خوبي از فولاد هرمزگان و ساير سرمايه گذاران خود بعمل آورد.

 

معاون بخش متالورژي و معدن شركت بين المللي ايريتك در ادامه با اشاره به سابقه همکاري شرکت ايريتک با فولاد هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: از مهمترين افتخارات ايريتك، ساخت ناحيه فولادسازي، فولادهرمزگان است كه مهمترين دستاورد بومي سازي و دست يابي به تكنولوژي ساخت كارخانه‌هاي فولادي در کشور است.

وي بيان داشت: فولاد هرمزگان در اوج تحريم ها ساخته شد و طراحي و ساخت اين كارخانه به‌گونه اي است كه توانايي توليد فولادهاي ويژه براي نخستين بار در كشور را دارد.

وي با اشاره به اينكه تجربه بسيار موفقي در ساخت و بهره برداري اوليه فولاد هرمزگان بدست آمده، از آمادگي اين شركت براي مشاركت حداكثري در اجراي توسعه هاي فولاد هرمزگان در كمترين زمان و بالاترين كيفيت خبرداد.

 

اين گزارش حاکيست در جريان اين بازديد، بهرام عجمي مدير كنسرسيوم طرح فولاد هرمزگان نيز با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در دوران ساخت اين پروژه عظيم ملي كه در نوع خود از بالاترين تكنولوژي روز دنيا استفاده شده است، گفت: در ساخت اين كارخانه بالغ بر 70 هزار تن تجهيزات متنوع ساخته و نصب گرديده است كه با افتخار مي توان گفت كه بالغ بر 63 هزار تن آن توليد داخلي بوده است كه توسط شركت ايريتك طراحي، ساخت، حمل و نصب گرديده است. در عين حال علاوه بر مقادير ذكر شده در حدود 2321 كيلومتر انواع كابل در ساخت اين كارخانه مصرف گرديده است.

 

عجمي بيان داشت: در ساخت اين پروژه عظيم ملي، شركت ايريتك حدود 280 قرارداد و 4000 سفارش خريد با سازندگان و تأمين كنندگان داخلي و خارجي منعقد نموده و در بخش اجرا حدود 480 پيمانكار خرد و كلان مشغول بكار بوده است.

وي با اشاره به اين مطلب که در طول اجراي اين پروژه بطور متوسط روزانه 1000 نفر ساعت نيروي انساني مشغول بكار بوده است، افزود: در اوج زمان نصب، روزانه حدود 3000 نفر مهندس، تكنسين، نصاب، مونتاژ كار و كارگر انجام فعاليت پروژه را عهده دار بوده اند.

مدير كنسرسيوم طرح فولاد هرمزگان افزود: با حمايت و همكاري خوب كارفرماي محترم فولاد هرمزگان، اين مجتمع عظيم در كمترين زمان ممكن و با كمترين مشكلات نيروي انساني به پايان رسيد و اين امر يكي از افتخارات بزرگ اين كشور مي باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران