رضا شهرستانی عنوان کرد

ضرورت اجرای 25 راهکار پیشنهادی انجمن فولاد

ضرورت اجرای 25 راهکار پیشنهادی انجمن فولاد

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه نباید نامه انجمن فولاد به معاون اول رئیس‌جمهوری فقط بایگانی شود، گفت: دولت توجه چندانی به راهکارهای حمایت از صنعت فولاد ندارد.

 

به گزارش استیل پدیا، رضا شهرستانی با بیان اینکه هنوز پاسخی به نامه انجمن تولیدکنندگان فولاد داده نشده است، افزود: چندین‌بار طی جلساتی با معاون اول رئیس‌ جمهوری و وزیر صنعت مشکلات صنعت فولاد را مطرح کرده‌ایم اما دولت فقط کار خودش را انجام می‌دهد.

 

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد با اشاره به تهاتر نفتی ایران با چین و هند تصریح کرد: این دو کشور بابت بدهی خود به ایران محصولات فولادی صادر می‌کنند و مشکلات انتقال پول ناشی از تحریم‌ها را بهانه می‌کنند، در حالی که بهترین زمان برای اینکه دولت جلوی واردات محصولات فولادی را بگیرد، همین الان است.

 

شهرستانی با اعلام اینکه گمرک و سازمان استاندارد می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از ورود محصولات فولادی نامرغوب داشته باشند، گفت: متاسفانه فولادهای وارداتی مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند و چینی‌ها به راحتی و با تغییر کد، محصولات فولادی تقلبی و فاقد کیفیت لازم را روانه بازار می‌کنند. عضو انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: چینی‌ها حتی فولادهای بی‌کیفیت را با قیمت ارزان‌تری نسبت به محصولات دیگر عرضه می‌کنند که پیمانکارانی که تنها دنبال سوددهی هستند خریدار این فولادها هستند.

 

شهرستانی درخصوص برخورد دولت با نامه انجمن پیش‌ بینی کرد: با توجه به تجربه‌های قبلی که داریم، به نظر می‌رسد این نامه هم مانند نامه‌های دیگر فقط بایگانی شود، در حالی که این 25 راهکار انجمن با نظرات کارشناسی تدوین شده است. تا زمانی که دولت به صنعتگران اعتماد ندارد، سیاست‌ها در راستای بهبود وضعیت تولید فولاد در دستورکار قرار نخواهد گرفت.

 

وی افزود: برای خروج از رکود صنعت فولاد باید 25 راهکار پیشنهادی تماما از سوی دولت اجرا شود و در غیر این صورت هیچ نشانه بهبودی در صنعت فولاد دیده نمی‌شود، حتی از الان پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه اول سال آینده رکود ادامه داشته باشد. کاش دولت به جای کمک به خودروسازان به صنعت مسکن توجه می‌کرد و کارخانه‌ها را با اقدامات زیربنایی از رکود نفسگیر نجات می‌داد.

 

هفته گذشته اعضای انجمن فولاد ایران در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده این انجمن، با امضای نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهوری 25 راهکار را برای بهبود وضعیت تولید فولاد کشور و خروج این صنعت از رکود پیشنهاد دادند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران