کشورهای برتر صادرکننده فولاد

انجمن جهانی فولاد، مجموع صادرات ۷۴ کشور جهان را ۴۶۹ میلیون و ۴۵۲ هزار تن و مجموع واردات را ۴۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار تن گزارش کرده است. بیشترین صادرات مربوط به چین با ۱۰۸میلیون و ۶۶ هزار تن و پس از آن ژاپن با ۴۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تن بود. رتبه سوم تا پنجم نیز متعلق به کشورهای روسیه با ۳۱ میلیون و ۱۵۵هزار تن، کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۵۸۶ هزار تن و آلمان با ۲۵ میلیون و ۸۷ هزار تن بود. البته مجموع صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، معادل ۱۴۰میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود. صادرات ایران نیز با رتبه نخست منطقه به ۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تن افزایش یافت (سال ۲۰۱۵ این میزان ۳میلیون و ۷۹۸هزار تن بود).

  ۵ واردکننده برتر فولاد۲۰۱۶

بیشترین واردات فولاد در سال ۲۰۱۶ متعلق به آمریکا با رقم ۳۰ میلیون و ۹۱۳ هزار تن بود، پس از آن، آلمان با ۲۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تن در رتبه دوم و کره‌جنوبی با ۲۳میلیون و ۲۸۵ هزار تن، ویتنام با ۱۹میلیون و ۹۴۹ هزار تن و ایتالیا با ۱۹ میلیون و ۶۱۶هزار تن در رتبه‌های سوم تا پنجم جای گرفتند. واردات ایران در سال ۲۰۱۶برابر با ۴ میلیون و ۶۸۳ تن بود که کمترین میزان واردات کشورهای خاورمیانه را داشت.

 

اطلاعات آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان از مثبت شدن تراز تجاری فولاد کشور در ۱۰ماهه سال جاری به میزان ۸/ ۱ میلیون تن دارد که افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات فولاد خام نقش عمده‌ای در این رویداد ایفا کرده است. همچنین گزارش آمار ۱۰ماهه تجارت خارجی فولاد ایران که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده، نشان می‌دهد مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد خام و محصولات فولادی) عدد ۴/ ۴ میلیون تن را پشت سر گذاشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان