مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خبر داد

جزئیات حمایت ویژه از صنایع کوچک

جزئیات حمایت ویژه از صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از برنامه دولت برای تامین ۸ درصد از سود تسهیلات بانکی برای صنایع کوچک خبر داد و گفت: صنایع کوچکی که در تامین وثیقه بانکی مشکل دارند، می‌توانند به ما مراجعه کنند.

علی سلیمانی گفت: دولت بنا دارد تا در سال ۹۴، از صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی حمایت کند، بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت رقم قابل توجهی را به‌عنوان یارانه وام‌های تخصیصی به صنایع کوچک، با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته است که امیدواریم امسال بتوان با پرداخت آن، از صنایع کوچک حمایت کرد.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: این منابع مالی در اغلب استان‌های کشور توزیع می‌شود و بر این اساس، قرار شده تا از این طریق، یارانه سود تسهیلات بانکی، تا سقف ۸ درصد از سوی دولت پرداخت شود؛ به این معنا که اگر واحد تولیدی وام با بهره ۲۲ درصدی را دریافت می‌کند، باید بهره ۱۴ درصدی را بپردازد که این موضوع می‌تواند به رونق در صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی کمک کند.

وی تصریح کرد: در کنار این برنامه دولت، سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط استان تهران مستقر در شهرک‌های صنعتی، تسهیلات پرداخت شده که امسال نیز تلاش داریم که این روند ادامه یابد، بر این اساس در نظر داریم تا بتوانیم برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی، از تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری نیز برای آن دسته از واحدهایی که وثایق لازم برای دریافت وام را ندارند، استفاده کنیم. به همین دلیل، امسال این صندوق قول داده که ۲۰ میلیارد تومان برای واحدهای کوچک، تضمین دهد که این یک مزیت خاص برای واحدهای صنایع کوچک است.

سلیمانی درخصوص اولویت‌های دریافت این تسهیلات اظهار کرد: به‌طور قطع به تمامی واحدها نمی‌توان یارانه داد؛ به همین دلیل واحدها را با شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تطبیق می‌دهیم که برخی از شاخص‌های آن، نوآوری، صادراتی بودن، وام معوق نداشتن و شاخص‌های دیگری است که نشان دهد واحد تولیدی، پویا و فعال است. وی گفت: ساماندهی واحدهای تولیدی در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و تقویت مسائل حفاظت از محیط زیست در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی تهران قرار گرفته و این درحالی است که هیات دولت به این نتیجه رسیده بود برای اینکه واحدهای تولیدی بدون ساماندهی و داخل شعاع و فضای متناسب با محیط‌زیست قرار گیرند، شهرک‌های صنعتی باید ایجاد شود؛ بنابراین مصوب شد ۱۲ شهرک صنعتی در تهران ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ایجاد شهرک صنعتی در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ممنوع نیست؛ در حالی که احداث واحدهای تولیدی در فضای این شعاع ممنوع اعلام شده است، بنابراین ایجاد شهرک‌های صنعتی نه تنها ممنوع نیست، بلکه تقویت‌کننده ساماندهی داخل شعاع است؛ چراکه واحدهای تولیدی موجود در داخل شعاع نمی‌توانند تعطیل شوند بلکه باید ساماندهی شوند. وی تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی می‌توان حفاظت از محیط زیست را رصد و مسائل ترافیک را ساماندهی کرد؛ بنابراین در شهرک‌های صنعتی استان تهران، توجه زیادی به ایجاد تصفیه‌خانه و ساماندهی پساب و پسماند داریم؛ این در حالی است که ساماندهی ترافیک جمع کردن مشاغل داخل شهری و واحدهای تولیدی شهری از جمله اقدامات اساسی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است.

استیل پدیا خبر صنعت،معدن و تجارت فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران