بهبود تولید سنگ آهن در هند

 بهبود تولید سنگ آهن در هند

اکثر شرکتهای فولاد هند یا تکنولوژی رقابت در سنگ آهن با عیار پایین را ندارند و یا گران بودن هزینه های حمل و نقل آنها را از این کار باز می دارد.

 

از لحاظ رتبه جهانی طی 12 ماه گذشته قیمت سنگ آهن کاهش قابل ملاحظه ای داشته است اگرچه طی چند هفته گذشته اندکی بهبود یافته است.

 

سنگ معدن تحویل شده به بندر کینگ دایو چین روز جمعه به رشد خوب طی شش هفته گذشته رسید.

 

شاخص بدست آمده برای هر تن سنگ آهن 57.02 دلار را نشان می دهد در حالی که شاخص MBIOI-58 برای هر تن افزایش بسیار اندک 53.06 دلاری و همینطور افزایش شش هفته ای را نشان می دهد. پس از سقوط روز گذشته MBIOI-65-BZ بطور جدی به 64.50 دلار برای هرتن رسید که شاخص تعین شده بیشترین میزان را از تاریخ دوم جولای نشان می دهد.

 

اما این افزایش قیمت همانند گذشته نیست.بسیاری معتقدند صاحبان معدنها سعی می کنند با این افزایش چشمگیر قیمت ها که به آنها مجالی نمی دهد کنار بیایند.

 

UBS افزایش قیمت BC را در هر تن آهن 52 دلار شرکت Mount Gibson را در حدود 94 دلار و برای گروه Fortescue Metal 44 دلار تخمین زده است.

 

Gina Rinehart`s Roy Hill انتظار دارد که نخستین محموله سنگ معدنی در ماه سپتامبر با قیمت نسبی 41 دلار در هر تن بارگیری شود.

 

در قسمت تولید، توسعه محصولات بوسیله معادن بزرگ سنگ آهن از جمله Vale (VALE).RIO Tinto (RIO) , BHP(Billiton). بیشترین حد تولید محصول را در سطح جهانی ارایه می دهند.

 

به نظر میرسد که تامین مازاد جهانی سنگ آهن حمل شده در دریا در سال 2018 به 437 میلیون تن برسد.

 

به نظر میرسد که تولیدات ضعیف و عرضه بیش از حد در آینده نزدیک کاهش قیمت سنگ آهن را به همراه داشته باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران