استاندار هرمزگان در بیست ویکمین همایش تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه استان گفت: برنامه‌ریزی برای تولیدات و محصولات باید در راستای صادرات و صادرات محور باشد.  فریدون همتی افزود: تولیدات و محصولات صادرات محور باید از دو خصوصیت کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشند و روی دو مقوله مهم باید بیشتر کار شود. وی با اشاره به اینکه باید همه استعدادهای بخش دولتی و خصوصی را در کنار هم قرار دهیم، گفت: با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی افزایش تولید محصولات هموار می‌شود که در این صورت اشتغال نیز افزایش خواهد یافت. 

 

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان نیز در این مراسم عوامل موثر در کسب این موفقیت را مدیون تصمیمات مدیریت سازمان، مدیران و کارکنان متعهد و دلسوز شرکت دانست که مسیر بهبود و رشد فروش را به ویژه در بخش صادرات فراهم کرده‌اند. مهدی شکری‌زاده افزود: اتخاذ نگرش صحیح و راهبردی حضور در بازارهای جهانی از طریق محوریت صادرات باعث بهبود و ارتقای کیفیت محصولات شد که فولاد هرمزگان توانست در امر صادرات رشد چشمگیری داشته باشد.

 

وی بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان توانست در سال ۱۳۹۵ حدود یک میلیون تن از محصولات خود را در بازارهای صادراتی عرضه کند و سومین شرکت صادر‌کننده فولاد در ایران لقب گیرد. ضمنا فولادهرمزگان یکی از واحدهای موفق تولیدکننده فولاد کشور است که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و استان مذکور را به جرگه تولید‌کنندگان بزرگ فولاد متصل کرده است. ایران امسال و سال گذشته در صادرات فولاد به رشد قابل توجهی دست یافت و برنامه دولت، برای سال ۹۶ صادرات ۸ میلیون تن فولاد است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان