استرالیا در تب و تاب بزرگترین نمایشگاه معدنی

استرالیا در تب و تاب بزرگترین نمایشگاه معدنی

بزرگان معدن جهان تا ۱۵ روز دیگر، در سیدنی استرالیا و در خلال یک نمایشگاه معدنی (آیمکس) به ملاقات هم خواهند رفت. استرالیا از اول تا چهارم سپتامبر (دهم تا سیزدهم شهریور) میزبان این رویداد معدنی خواهد بود. برآورد می‌شود که ۱۵هزار نفر از فعالان بخش معدن جهان در این رویداد شرکت کنند.

 

شرکت‌ کنندگان اصلی نمایشگاه معدن استرالیا را مدیران عامل، مهندسان و روسای بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان تشکیل می‌دهند. با این حال، همواره افراد زیادی از بخش‌های معدنی مختلف در آن شرکت می‌کنند.

 
«آیمکس» (AIMEX) یکی از مهم‌ ترین نمایشگاه‌های معدنی جهان است؛ نمایشگاهی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و میعاد گاه فعالان معدنی است. به همین دلیل است که شرکت‌های بسیاری از سراسر جهان برای حضور فعال و پررنگ در آن تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیرند. آنها امیدوارند بتوانند در این رویداد جهانی، از فناوری‌های جدید بازار آگاه شوند، سرمایه‌ گذاران بیشتری جذب کنند و موقعیت خود را در بازار استحکام بخشند.

 

علاوه بر آن، فعالان کسب‌وکارهای معدنی و خریداران می‌توانند انتظار داشته باشند که به صورت چهره به چهره به تجارت بپردازند، از آخرین روندهای صنعت آگاه شوند، با همکاران خود به شبکه‌ سازی بپردازند و حتی در برنامه‌های آموزشی پیرامون این نمایشگاه به افزایش اطلاعات و دانسته‌های خود اقدام کنند. حضور در انجمن‌های تبادل‌ نظر هم از دیگر مزایای شرکت در این نمایشگاه است.

 

درحال حاضر هم با شروع فعالیت شبکه مجازی «آیمکس» در پایگاه اینترنتی این نمایشگاه، ارتباط فعالان معدنی با یکدیگر آغاز شده است.این نمایشگاه بزرگ، محدود به شرکت‌های معدنی نیست و صنایع مهندسی وابسته هم در آن نقش فعالی دارند؛ مزیتی که باعث می‌شود شرکت‌های معدنی فرصت تقویت زنجیره عرضه خود را داشته باشند. از طرفی افزایش ارتباط‌های نزدیک‌ تر و پایدارتر می‌تواند موفقیت این شرکت‌ها را در بازار کنونی جهان تضمین کنند؛ بازاری که به دلیل کاهش قیمت‌های بسیاری از محصولات معدنی، فشار زیادی به تولید کنندگان وارد می‌کند.

 

«آیمکس» (نمایشگاه بین‌المللی معدن منطقه آسیا-اقیانوسیه) بزرگترین رویداد معدنی جهان شرق است. در این گردهمایی ۴ روزه که ۶۰۰ تولید کننده معدنی در آن شرکت می‌کنند، بیش از ۱۵هزار فعال معدنی جذب می‌شوند. در این نمایشگاه، به‌ طور تقریبی تمامی شرکت‌های بزرگ معدنی جهان شرکت می‌کنند. حمایت مالی از این رویداد را هم شرکت «هیتاچی» بر عهده دارد.

 

این نمایشگاه در سال ۲۰۰۷م، برنده جایزه بهترین نمایشگاه تجاری بالای ۱۰ هزار متر مربع استرالیا و آسیا شده است؛ جایزه‌ای که با نام «تعالی رویدادهای استرالیا و آسیا» شناخته می‌شود. اگر چه ایرانی‌ها در نمایشگاه قبلی که سال ۲۰۱۳م برگزار شد حضور نداشتند اما برای نمایشگاه سال‌ جاری میلادی، هنوز فرصت ثبت‌ نام و حضور سنگ‌ آهنی‌های ایران وجود دارد.

 

در حاشیه این نمایشگاه

 
برخی از ۲۱ سمیناری که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شوند، عبارتند از:

 
-وصل کردن نقطه‌ها: یکپارچه کردن حفاری و انفجار
-رسیدن به نتایج مورد نظر با نوآوری باز
-چگونه به فرآوری بپردازیم؟ با محوریت کانسنگ‌های‌تر و چسبناک
- مکانیزه کردن معدنکاری و رباتیک
- از دارایی‌های خود با سیستم‌های نظارت بر حوادث و خستگی حفاظت کنید.
- ارتقای استراتژی‌ها برای سیستم‌های حمل‌ونقل و کارخانه‌ای
- همکاری و تکرار: رازهای نوآوری موفق
- فناوری‌های جدید برای جلوگیری از ایجاد گردوخاک در معادن.

 

جایگاه «آیمکس» برای معدن منطقه

 
چرا نمایشگاه «آیمکس» نقشی مهم در توسعه و تنوع بخشی به بازار کسب‌وکارهای معدنی دارد؟

 
ـ نمایشگاه شماره یک معدنی در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.
ـ حضور فروشندگان و خریداران حوزه‌های مختلف معدنی در چنین نمایشگاهی برای آینده تجاری آنها «ضروری» است.
- یک گردهمایی منحصربه‌ فرد از خریداران تمام مناطق استرالیا و آسیا است.
- یکی از اثرگذارترین و موفق‌ ترین نمایشگاه‌های معدنی جهان است.
- یک نمایشگاه بین‌ المللی در موقعیتی بین‌ المللی است که بیشتر بازیگران بازار معدن جهان به راحتی به آن دسترسی دارند.
- فرصتی غیررقابتی برای فروش و بازاریابی برای فروشندگان محصولات معدنی است.

 

نگاه آماری به آیمکس۲۰۱۳

 

دوره قبل این نمایشگاه بزرگ در سال ۲۰۱۳ میلادی برگزار شد. در آن زمان، آیمکس توانست در ۴ روز بیش از ۱۲ هزار کارشناس و فعال معدنی جذب کند.
- تعداد بازدید کنندگان: ۱۲۷۰۹ نفر

 
- ۹۸درصد از بازدید کنندگان از «تا حدودی راضی» تا «کاملا راضی» بودند.
- ۴۶درصد از بازدید کنندگان هم عنوان کرده بودند که یا اختیار کامل برای خرید کالاها و خدمات ارائه شده را دارند، یا در فرآیند خرید شرکت‌های خود اثرگذار هستند.
-۶۹ درصد از افرادی که اختیار خرید یا اثرگذاری بر فرآیند خرید شرکت‌ها را داشتند، در نمایشگاه چیزی دیده بودند که احتمالا اقدام به خریداری آن کرده‌اند.
-۸۳ درصد از شرکت‌ کنندگان و غرفه‌ داران هم از این نمایشگاه «تا حدودی راضی» تا «کاملا راضی» بودند.

 

اهمیت رویدادهای معدنی بزرگ

 
رویدادها به‌ عنوان بخشی از آمیزه بازاریابی شرکت‌های معدنی بسیار موثر هستند. خریداران و تصمیم‌ گیرندگان حقیقی را باید در این دسته از گردهمایی‌ها جذب کرد. حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگ...

 
- تضمین‌ کننده بازگشت سرمایه شرکت‌ها است.
- جریان‌های درآمدی را تقویت می‌کند.
- موجب فراهم شدن راه‌های جدیدی برای توسعه کسب‌وکار می‌شود.
- تجربیات تمامی نام‌های تجاری برجسته را در اختیار شرکت‌ کنندگان قرار می‌دهد و روابط چهره به چهره با فعالان معدنی دیگر ایجاد می‌کند.

 

خریداران چه می‌خواهند؟

 
در هر نمایشگاه برخی از محصولات و خدمات مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

۱۰ دسته محصول مورد توجه در نمایشگاه ۲۰۱۳ آیمکس عبارتند از:

 
- معدنی و استخراج
- محصولات و خدمات مهندسی
- تجهیزات معدنکاری زیرزمینی
- پیمانکاران معدنی و شهری
- معدنکاری به روش جبهه کار بلند
- تجهیزات معدنکاری روباز
- خدمات نگهداری و تعمیرات
- مدیریت مواد
- تجهیزات ناقل
- تجهیزات و محصولات الکترونیک


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران