شاخص قیمت گذاری، متوسط قیمت زغال را کاهش داد

شاخص قیمت گذاری، متوسط قیمت زغال را کاهش داد

شاخص قیمت گذاری جدید مانع افزایش قیمت زغال کک شو در سه ماهه سوم سال می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ تولیدکنندگان هزینه کمتری را برای زغال کک شو پرداخت خواهند کرد زیرا در سه ماهه قبل شاخص قیمت گذاری زغال در بازار تغییر یافته بود. همین مسئله سبب شده قیمت انواع مختلف زغال کک شو در مذاکرات نیز کاهش یابد و البته بازار چین همچنان تاثیر خود را در بازار می گذارد.

 

فولادسازان ژاپنی و صادرکنندگان کلیدی استرالیا از شاخص قیمت گذاری جدید پیروی می کنند و براساس این شاخص بهای هر تن سنگ آهن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ متوسطی از قیمت پلاتس و TSI در ماه های ژوئن و آگوست یعنی ۱۷۰ دلار به صورت فوب بنادر استرالیا است.

 

در طول سه ماهه دوم زغال کک شو استرالیا ۱۹۶ دلار در هر تن فروخته می شد. کارشناسان و معامله گران بازار به ویژه تجار سنگاپوری می گویند چین همچنان بازیگر اصلی بازار کک بوده و قیمت ها را مدیریت می کند و اگر در ماه های آینده زغال در چین عرضه نشود در سه ماهه چهارم قیمت ها دوباره افزایش خواهد یافت.

 

شرکت کانادایی Teck Resources اعلام کرده متوسط قیمت سه ماهه آن حتی کمتر از ۱۵۸ تا ۱۶۳ دلار در هر تن بوده است. قیمت انواع زغال کک شو نیز در مقایسه با سه ماهه دوم سال کاهش یافته است حتی باوجود آنکه عرضه کنندگان این بخش به شاخص های قیمت گذاری پایبند نبوده اند و به این شاخص منتقل نشده اند. در هفته های گذشته ریوتینتو، نیپون استیل و سومیتومو متال قیمت زغال را در سه ماهه سه سوم سال ۶ تا ۸ دلار در هر تن زیر سطح سه ماهه دوم یعنی ۱۲۷ تا ۱۲۰ دلار در هر تن اعلام کرده اند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان
بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران