چین در ماه آگوست ۱.۶ میلیون تن ذغال سنگ از کره شمالی وارد کرد

 چین در ماه آگوست ۱.۶ میلیون تن ذغال سنگ از کره شمالی وارد کرد

براساس آمار گمرک چین، این کشور در ماه آگوست بالغ بر 1.6 میلیون تن ذغال سنگ از کره شمالی وارد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، این حجم از واردات ذغال چین از کره شمالی بیشترین حجم از ماه فوریه یعنی درست زمانی که پکن ممنوعیت تجارت را صادر کرد، بود.

 

آمارها نشان می دهد پس از آخرین تحریم های سازمان ملل متحد، صادرات بنزین و دیزل چین به کره شمالی و واردات سنگ آهن از این کشور سقوط کرد.

 

داده ها نشان داده در ماه آگوست تجارت خارجی بین چین و کره شمالی افزایش یافت که عمدتا ناشی از واردات از این کشور است.

آمریکا در پی فشار به کره شمالی تحریم های تازه ای را برای شرکت های چینی و روسیه ای وضع کرد تا حمایت خود از کره شمالی را قطع کند.

 

چین اعلام کرده واردات ذغال سنگ از کره شمالی را پس از تحریم های سازمان ملل متحد قطع کرده اما هنوز مشخص نیست دلیل این آمار گمرک چین چه بوده و چرا محموله ها از سر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجی چین اعلام کرده این موضوع را از طریق گمرک پیگیری خواهد کرد.

 

کارشناسان و تحلیلگران می گویند، احتمالا محموله های ذغال که از اواسط فوریه در بنادر دپو شده بود و اجازه حمل پیدا نکرده بودند پس از آخرین دور مجازات ها علیه کره شمالی، اجازه حمل پیدا کرده اند.

برای مثال یک تاجر کره شمالی اعلام کرده پس از شش ماه تاخیر در ارسال محموله ۵ هزار تنی ذغال از گمرک اکنون توانسته این محموله را صادر نماید. این تاجر می گوید احتمالا محموله هایی که در ماه گذشته صادر شده اند شرایط مشابه محموله خود را دارند.

 

این محموله ها نزدیک به شش ماه بود که در بنادر دپو شده بود اما پس از برخی گمانه زنی ها اجازه تخلیه و حمل از بندر به آنها داده شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران